Socket A mobo, som understøtter PC2700 ddr~
Fra : Maria Brockhoff

Dato : 31-08-02 13:54

Hej

Hvis jeg skal kunne udnytte min nye ddr-ram blok som kører 333 MHz (PC2700)
skal jeg jo have et bundkort, der understøtter dette, men det lader til at
alle Socket A bundkort kører 200/266 MHz FSB! Hvordan kan jeg så nogensinde
udnytte min PC2700 ddr-ramblok som jo kører 333???

Mvh Anders

Fra : Henrik Sørensen

Dato : 31-08-02 14:15

Så kikker du ikke særlig meget på specs.
www.edbpriser.dk
der ser jeg da mange som understøtter 333
Mvh. Henrik

Fra : Maria Brockhoff

Dato : 31-08-02 14:41

JEG kan altså ikke finde ét eneste bundkort til SOCKET A der kører mer end
266. Alle dem med KT333 chipsets kører osse 200/266 FSB

men måske tar' jeg fejl?!

Fra : Kim Hansen

Dato : 31-08-02 15:54

On Sat, 31 Aug 2002 15:40:32 +0200, "Maria Brockhoff"
<marbro@mail.tele.dk> wrote:

>JEG kan altså ikke finde ét eneste bundkort til SOCKET A der kører mer end
>266. Alle dem med KT333 chipsets kører osse 200/266 FSB
>
>men måske tar' jeg fejl?!
>
>Mvh Anders

Jeg har lige bestilt et Soltek SL-75DRV5 ATX , og det kan køre med pc
2700 333

Processoren kører " kun " 266 men rammen kører 333.
Sådan har jeg forstået det

M.v.h.
Kim Hansen
Fyn

Suzuki XF 650 Freewind
Suzuki DR 250 S

Fra : Maria Brockhoff

Dato : 31-08-02 17:09

> [...]
> 2700 333
>
> Processoren kører " kun " 266 men rammen kører 333.

Her er hvad der står om dette bundkort:

Soltek SL-75DRV5 ATX
CPU: AMD Athlon Thunderbird & XP / Duron 500MHz - 2GHz+
Socket: Socket A
Chip: VIA KT333
FSB: 200/266MHz
Slots: 5 PCI / 1 CNR / 1 AGP x4 / Audio
IDE: 4-Ultra DMA/133
SCSI: None
Ram: 3 x 184-pins DDR RAM
Cache: On Chip
Warranty: 5 Years
Producent varekode: SL-75DRV5

læg mærke til FSB: 200/266!!!!!!!

Fra : Henrik Sørensen

Dato : 31-08-02 18:09

Jamen dog
Så har de lavet pc2700 ram forgæves??
Se lige her på Solteks hjemmeside

VIA VT8367(KT333) + VT8233A chipset
? FSB 266/200 MHz
? Supports DDR SDRAM @ 333/266/200 MHz
? Supports Ultra ATA 133/100/66

http://www.soltek.de/English/product/75drv5.htm

Mvh. Henrik

Fra : Martin K

Dato : 31-08-02 18:11

> Her er hvad der står om dette bundkort:

[KLIP - teknisk info]

> læg mærke til FSB: 200/266!!!!!!!

Ja, men det er da kun Processorens hastighed. Jeg skulle da mene at rammene
godt kan køre 333 alligevel. Men måske tager jeg fejl...

--
Martin K

Fra : LA2

Dato : 01-09-02 08:55

"Maria Brockhoff" <marbro@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Mvh Anders
>
> Ramenne kører med 2 * 166 der giver 333 mhz. Det er jo DDR ram Double
data. Det står jo også i stort set alle KT333 mobo's specs.
LA2

Fra : Cleaner

Dato : 01-09-02 11:37

On Sat, 31 Aug 2002 14:54:27 +0200, "Maria Brockhoff"
<marbro@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
>alle Socket A bundkort kører 200/266 MHz FSB! Hvordan kan jeg så nogensinde
>udnytte min PC2700 ddr-ramblok som jo kører 333???

Hej

Der er forskel på FSB og MBS (Memory Bus Speed), og det er det sidste
der kører 333 MHz! På mit A7V333 kan jeg i bios vælge at køre FSB og
MSB i forholdet 4:5, hvilket vil sige at FSB kører 2x133 MHz og MSB
kører 2x166 MHz.......

Cleaner