Nyt lydkort men hvilket?
Fra : Fax_Modem

Dato : 31-08-02 12:31

Hejsa

Nu er jeg ved at være meget træt at mit SOundblaster PCI128 så nu må det
vige pladsen for noget lidt mere prangende men hvilket? Jeg havde egentlig
bestemt mig for et Terratec DMX Xfire 1024 men så hørte jeg at det ikke
klarer sig så vanvittig godt i spil. Så var det jeg faldt over Hercules og
deres MuseXL og GameSurround Fortisimo II lydkort men det har ikke gjort
valget lettere.

Så hvad skal jeg vælge?

Mine højtalere er Altec Lansing ATP 3 (2 sattelitter+1 subwoofer) og
computeren bruges 90% af tiden til spil og resten af tiden som musikanlæg.

Øs ud af jeres erfaring :)

mvh.
Jesper

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 31-08-02 17:23

> [...]
>
> Mine højtalere er Altec Lansing ATP 3 (2 sattelitter+1 subwoofer) og
> computeren bruges 90% af tiden til spil og resten af tiden som musikanlæg.

Jeg har SB Live! med 4 sattelitter og en subwoofer, det giver en god lyd og
det hele kører problemfrit på min maskine. Jeg har tidligere prøvet flere
forskellige producenter men SB Live! er det bedste jeg har haft.
Så min erfaring med SB Live! er god, men jeg har hørt om andre der var
utilfredse.

Thomas
This mail was scanned by Norton Antivirus 2002

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 01-09-02 05:45

"Fax_Modem" <jtm.andersen@get2net.dk> wrote in message
> Nu er jeg ved at være meget træt at mit SOundblaster PCI128 så nu må det
> Så hvad skal jeg vælge?

Køb nogle bdre højttalere. Dit lydkort kan sagtens klare opgaven, hvis det
bare havde mulighed for at spille ordentligt igennem. Køb en rigtig
forstærker og nogle rigtige højttalere og din PC vil aldrig blive det samme
igen.

> Mine højtalere er Altec Lansing ATP 3 (2 sattelitter+1 subwoofer) og
> computeren bruges 90% af tiden til spil og resten af tiden som musikanlæg.
> Øs ud af jeres erfaring :)

Jeg har en SB16, en NAD effektforstærker og et par JBL Studio Monitors. Du
vil undre dig over hvor meget man kan hente ud af et SB16.
Jeg kan så også høre alle kortets skavanker, men da jeg har et rigtigt godt
anlæg til mit musik er det, for mig, ret underordnet.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen