Underlige Regler...
Fra : Matti

Dato : 31-08-02 10:09

Hej NG

Da vi er ved at planlægge en rundtur her i Europa, har jeg besøgt
mange homesites for at skaffe oplysninger om de forskellig lande.

Jeg er stødt på flere (for mig) underlige regler som jeg ikke kendte.
Nu er disse lidt "skæve" regler blevet et samle-objekt for mig, og jeg
vil gerne om I evt. kunne komme med kommentar eller tilføjlser. Der
findes nok mange andre "sæve" regler, som er ukendte for fleretallet
af befolkningen.

FRANKRIG:
Børn under 10 år ikke sidde på forsædet. Gælder også fremadvendt
autostol. Dog må børn under 3 år sidde i bagudvendt autostol.
Reglen har jeg lige fået bekræftiget på den danske ambassade i Paris.
(...og giver mig et problem, da jeg selv havde tænkt at mig og min
datter på 3½ år, skulle ha´ underholdt hinanden foran i autocamperen
på en tur gennem frankrig. Nu skal hun rykkes om bag i bo-delen meden
jeg kører vognen)

ØSTRIG:
Fra 1. maj i år, er det ikke tilladt at have børn under 12 år med på
motorcyklen, heller ikke i sidevogn.
(Er der nogen der kan bekræftige dette ??)

ITALIEN:
Hunde skal ha´ mundkurv på.
(Er der nogen der kan bekræftige dette ??)

.....Ja, sådan er der så meget. Mange udelændinge syntes nok også at
kørelys på bilen i bl.a. Danmark er en "skæv" regel.
....men jeg vil blive glad hvis nogen har noget at tilføje min
kommentar her.

Mvh.
Matti

Fra : Hans

Dato : 31-08-02 10:45

> [...]
> kørelys på bilen i bl.a. Danmark er en "skæv" regel.
> ...men jeg vil blive glad hvis nogen har noget at tilføje min

Det med kørelys det er bare at køre med det mange udelændinge kører selv
med lys hele dagen.
Har lige været en tur til Italien, med lysen tændt og ingen blinkede af
mig.
Mener at der kræves lys på bilen i Italien ved kørsel på autostradaen.

Hans Jensen
Ford Focus 2,0 + Garmin GPS V

N 55' 29.170
E 12' 04.665
Læs mere om GPS her: http://www.gps-forum.dk/

Denne mail er scannet for virus af Norton

Fra : Kim

Dato : 03-09-02 19:26

On 31 Aug 2002 02:09:00 -0700, md20022109@hotmail.com (Matti) wrote:

>ITALIEN:
>Hunde skal ha´ mundkurv på.
>(Er der nogen der kan bekræftige dette ??)

Nej - du mener vel bekræfte ?.

FUT : dk.kultur.sprog

--
Kim