Compile Nagios på RH 7.3 med mysql support~
Fra : Brian Ipsen

Dato : 31-08-02 09:14

Hej!

Har nogen her haft success med at compile Nagios med mysql support på
en RH7.3 ??
Med default make-filer får jeg en masse fejl:

/tmp/ccvohnUg.o: In function `xrddb_save_program_information':
/tmp/ccvohnUg.o(.text+0x433): undefined reference to `mysql_query'
/tmp/ccvohnUg.o(.text+0x467): undefined reference to `mysql_query'
/tmp/ccvohnUg.o(.text+0x4cb): undefined reference to `mysql_query'
/tmp/ccvohnUg.o(.text+0x4f4): undefined reference to `mysql_query'

og der er sat path etc. til hvor mysql includes og library befinder
sig. Meget vel, mysql manualen siger på dette område, at man så skal
prøve at flytte argumenterne med -lmysqlclient etc. ned som sidste
argument .... Det prøver jeg så, og så compiler nagios også uden
problemer..... Men når jeg så starter nagios, så kan den overhovedet
ikke snakke sammen med mysql serveren... den melder fejl på alle SQL
statements - og jeg har checket, at
host/port/user-id/password/database navn er korrekt - jeg har manuelt
logget på med de specificerede parametre vha. mysql kommandoen, så det
er altså ikke mine konfigurationsparametre, som der er fejl i...

Nogle gode ideer ??

/Brian