Upgrad af gl. 200 Mhz´er. Hvilken ny hasti~
Fra : Peewee

Dato : 31-08-02 07:59

Spekulerer på billig opgradering af gl. sekundær PC
med Pentium 120-300 Mhz, P55XB", Intel 430TX Chipset.
Hvor meget kan vi opgradere den til, dvs. CPU hastighed mv.
uden at det bliver "overkill" ?

Åer

Fra : o&u

Dato : 31-08-02 08:16

On Sat, 31 Aug 2002 08:59:26 +0200, "Peewee" <gabeladhart@yahoo.com>
wrote:

>Spekulerer på billig opgradering af gl. sekundær PC
>med Pentium 120-300 Mhz, P55XB", Intel 430TX Chipset.
>Hvor meget kan vi opgradere den til, dvs. CPU hastighed mv.
>uden at det bliver "overkill" ?

Overkill ?
Bundkortet sætter jo grænsen.
Det er et Iwill bundkort.
http://www.iwillusa.com/supports/ManualResult.asp?vID=34

CPU-spændingen er ikke ret justerbar. JP4.
Der er dual-voltage til 233 mmx Intel cpu'en, der skal have 2.8/3.3
volt dual-voltage. Men 2.2/3.3 volt til k6-2 har det ikke.

Så 233 mmx Intel er maximum.

Slots til sdram, tager normale 3.3 volt moduler. 256 Mbyte ialt er
max.

så der er ikke super-meget at gøre.

John

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 31-08-02 09:40

> [...]
> med Pentium 120-300 Mhz, P55XB", Intel 430TX Chipset.
> Hvor meget kan vi opgradere den til, dvs. CPU hastighed mv.

Du kunne også prøve ar spørge i news:dk.marked.privat.edb om der var nogen
der har et bundkort du kan bruge.
Jeg har f.eks. et Epox ATX mobo med en k6-2/450MHz jeg ikke bruger til
noget. Der er sikkert nogen der ligger inde med et AT kort og en rimelig
processor.

Thomas
This mail was scanned by Norton Antivirus 2002