problem med opgradering
Fra : Bener

Dato : 31-08-02 08:07

hej alle håber i kan give nogle gode inputs.

situationen er som følger, ville opgradere og har indkøbt nyt bundkort
Soltek sl75drv5
512 mb ddr ram, og en Amd XP processor 1800 samt et nyt kabinet
Storm.

satte det sammen og min gamle harddisk en Western digital 30gb. A drev
og cd rom drev.
har prøvet med to forskellige grafiikkort osse.

startede pænt op med min W2000 indtil lige efter windows logo så blå skærm
sagde at den ikke kunne finde noget at boote videre på. jreg regnede med
at den var forvirret den stakkels maskine da der jo var skiftet så meget.
ville reparere med min W2000 skive, men den læser alt fint ind men når
den så siger Windows startes sker der ikke mere overhovedet.

købte en ny harddisk troede det var den og kunne bruge den anyway. en
western digital 60 gb 7200 rpm
brugte min W98 Se til at starte det op, kører fint ind indtil et ganske
bestemt punkt, den har lige genstartet og initieret driverdatabasen og går
i gang med at indstallere harware, så på nøjagtig samme punkt 12 min før den
er færdig fryser den totalt og der sker ikke mere, har prøvet flere gange
men samme resultat.
har en enkelt gange startet op i protected mode, det vil den godt.

har prøvet med min w2000 men den læser igen drivere ind og stopper ved at
den vil starte Windows op så ikke mere..

har kontrolleret at alt sidder korrekt, indstillingerne på bundkortet er
fabriksinstillingerne.

alle inputs og råd vil være meget velkomne.

på forhånd tak Bent

Fra : LA2

Dato : 31-08-02 08:10

"Bener" <eagleman@sol.dk> skrev i en meddelelse
> alle inputs og råd vil være meget velkomne.
>
> på forhånd tak Bent
>
> Du skal sætte dine jumpers på dit bundkort så de passer til din cpu og
ram. Har selv soltek od det kører ikke med fabriksindstillinger. Se i din
manual, du skal sætte multiplier, fsb osv....
LA2

Fra : Ukendt

Dato : 31-08-02 11:00

Bener wrote:

> situationen er som følger, ville opgradere og har indkøbt nyt bundkort
[snip historie om at windows fryser]

Når man opgraderer bundkort, skal man reinstallere Windows fra bunden
af. Der er sandsynligvis ikke noget galt med dit nye hardware.

Fra : Bener

Dato : 31-08-02 11:23

jeps nemlig

men det er netop under instalationen af windows at den dør, vel og mærke
når den er kommet til de sidste 12 minutter som er installationen af
hardwaren efter at driver databasen er initieret.
samme sted hver gang

bent

Fra : Ukendt

Dato : 31-08-02 11:37

Bener wrote:

> [...]
> når den er kommet til de sidste 12 minutter som er installationen af
> hardwaren efter at driver databasen er initieret.

Så prøv at hive alt overflødigt hardware ud, så der kun lige sidder hvad
der skal bruges for at installere. Grafikkort, RAM, CPU, harddisk.
Det kan forresten godt være noget defekt RAM du har, så test det med
Memtest86 fra memtest86.com

Fra : Madsen

Dato : 31-08-02 21:43

Bener skrev:

> startede pænt op med min W2000 indtil lige efter windows logo så
> blå skærm sagde at den ikke kunne finde noget at boote videre på.

Hvis bundkoret har en ATA100-controller som du har koblet harddisken
til, så bliver du nødt til at installere en driver til den controller
under installationen af Win2000. Så vidt jeg husker, så skal du trykke
F6 når det står nede i bunden af skærmen i starten af installationen.
Der står noget i retning af: "Tryk F6 for at installere SCSI- eller
andre tredjepartscontrollere', eller noget i den stil. Hvis du når
at trykke F6, så bliver du senere i installationen bedt om at smide
disketten med controlleren i A-drevet og driveren til controlleren
vil så blive installeret.

Win2000 er ikke født med drivere til ATA100-controllere. Det er
WinXP derimod.

Madsen.