Forældre debatten
Fra : Jolanta Hegner

Dato : 20-02-01 12:46

Hej alle,
Jeg har startet et debat forum for forældre på www.smallpeople.dk via
igroups (da ikke alle har adgang til nyheds servere). Jeg kunne bruge lidt
hjælp med at få lidt gang i den. På forhånd tak.
MVH Jolanta (Small People)

Fra : Uffe Christensen

Dato : 21-02-01 19:30

Jolanta Hegner <mail@smallpeople.dk> wrote in message
> [...]
> igroups (da ikke alle har adgang til nyheds servere). Jeg kunne bruge lidt
> hjælp med at få lidt gang i den. På forhånd tak.

Hej Jolanta,
Hvorfor egentlig starte et nyt forældreforum, når vi har den udmærkede
gruppe dk.familie.barn, der er målrettet netop til forældre.

UffeC

Fra : Jolanta Thomassen

Dato : 24-02-01 22:53

> Hej Jolanta,
> Hvorfor egentlig starte et nyt forældreforum, når vi har den udmærkede
> gruppe dk.familie.barn, der er målrettet netop til forældre.
>
> UffeC

Som nævnt før, kender jeg mange mennesker der ikke har adgang til en news
server og dermed nyhedsgrupperne.
MVH Jolanta

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 25-02-01 19:57

"Jolanta Thomassen" <mail@smallpeople.dk> skrev:

>Som nævnt før, kender jeg mange mennesker der ikke har adgang
>til en news server og dermed nyhedsgrupperne.

Fortæl dem om Deja.com - eller en af de danske webspejlinger af
nyhedsgrupper (har glemt adressen, men kan nok finde den frem hvis
den efterspørges).

Mit gæt er nu at langt de fleste _har_ adgang til nyhedsservere,
men langt færre er klar over hvad usenet er. Jeg kender ikke til
nogen internetudbyder der ikke inkluderer usenet i en opkobling,
men der kan måske være nogen der ikke har usenetadgang fra deres
arbejdsplads.

NB: Jeg har såmænd ikke noget mod andre fora end dette, men har
lidt svært ved at se behovet. Webbaserede debatfora har mindst én
betydelig ulempe sammenlignet med usenet - de kan ikke umiddelbart
læses offline.

--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (Medlem af Fiduso - www.fiduso.dk)

Fra : Toves01@nybro.dk

Dato : 26-02-01 19:38

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> Fortæl dem om Deja.com - eller en af de danske webspejlinger af
> nyhedsgrupper (har glemt adressen, men kan nok finde den frem hvis
> den efterspørges).

Ja tak, ganske vist har jeg selv adgang, men jeg har lovet at
introducere en veninde, der ikke selv har en forbindelse, men plejer at
benytte bibliotekets eller hendes arbejdspladses. Desuden synes jeg at
www.deja.com/usenet/ a.k.a. www.dejanews.com
er lidt tung danse med i forhold til en nyhedsgruppelæser, og tænkte at
der måske var nogen der havde lavet noget bedre.

Iøvrigt synes jeg ideen med at gemme indlæg adskillige år tilbage er
virkelig god, og bruger deja.com en del.

mVh Tove O.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 26-02-01 18:02

Toves01@nybro.dk skrev:

>plejer at benytte bibliotekets eller hendes arbejdspladses.

Det kan sikkert være svært at benytte "rigtig" usenet på et
bibliotek, men på arbejdspladsen skulle det ikke være noget problem
(hvis der i øvrigt er en fast internetforbindelse).

>Desuden synes jeg at www.deja.com/usenet/ a.k.a.
>www.dejanews.com er lidt tung danse med i forhold til en
>nyhedsgruppelæser, og tænkte at der måske var nogen der havde
>lavet noget bedre.

www.newsgate.dk er lidt enklere end Deja (som for nylig er
overtaget af Google, så det laves også om).

Bruger man ikke newsprogrammer er det klart nemmere at benytte
dedikerede webdebatter end webudgaver af usenet. Men det er bare
mindre bekvemt for det store flertal der har adgang til
newsservere.

(Vi er ved at være langt væk fra denne gruppes emne - FUT til
f.eks. dk.edb.internet hvis der er mere at tale om).

Fra : Toves01@nybro.dk

Dato : 27-02-01 19:40

Tak
mvh Tove O

Fra : testmand

Dato : 04-03-01 05:58

>Toves01@nybro.dk skrev:
>www.newsgate.dk er lidt enklere end Deja
Der er også www.webber.dk som denne besked er skrevet fra.
Den indeholder en registrering så man ikke behøver at taste sin e-adresse hvergang. Om den også kan huske hvilke indlæg man har læst ved jeg ikke. Men det ville da væpre godt, idet det er noget af de de fleste web disker mangler mest.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 04-03-01 14:32

NOSPAMmah@k64.dk (testmand) skrev:

>Der er også www.webber.dk som denne besked er skrevet fra.
[...]

Der er tilsyneladende mindst ét stort problem med den - den
"glemmer" at sætte linjeskift ind. Det kan (og bør) man så klare
manuelt. Hold en linjebredde på max 72 tegn - det letter både
læsbarhed og citering.

Fra : Martin Hansen

Dato : 09-03-01 00:27

On 4 Mar 2001 13:31:58 GMT, jens_gy@hotmail.com (Jens Gyldenkærne Clausen) wrote:
>Der er tilsyneladende mindst ét stort problem med den - den
>"glemmer" at sætte linjeskift ind.
Ja det så jeg da jeg læste min besked via min normale nyhedslæser

--
MVH. Martin
Sønderborg