Problemer med scanner .. Kan i hjælpe ??
Fra : momsemor

Dato : 31-08-02 00:49

Hejsa

Jeg har en canoscan FB630U som har virket fint indtil dato. Men for
nylig stødte jeg ind i et problem som jeg bare ikke kan finde ud af
hvordan jeg løser

Når jeg scanner og vil gemme filen på computeren vil den slet ikke
begynde at scanne. Den kommer med en meddelse:
"Unable to open file"
og derefter lukker den toolboksen ned. Nogle gange kommer den også
med:
"An errorlog is being created"

Er der nogen der kan hjælpe mig med at få min scanner til at køre
normalt igen??

På forhånd tak for hjælpen
Lillian

Fra : Madsen

Dato : 31-08-02 01:28

momsemor skrev:

> [...]
> file" og derefter lukker den toolboksen ned. Nogle gange kommer
> den også med: "An errorlog is being created"

Har du prøvet at geninstallere driveren til scanneren?

Madsen.

Fra : momsemor

Dato : 31-08-02 11:44

>Har du prøvet at geninstallere driveren til scanneren?

Ja jeg synes jeg har prøvet det hele undtagen lige at reinstallere.
Det har jeg ikke energi til ligenu
Jeg har hentet de nyeste drivere og prøvet at afinstallere
scannerprogrammet og installere nyeste version. Den siger det samme
hele tiden

Mvh
Lillian

Fra : Madsen

Dato : 31-08-02 13:24

momsemor skrev:

> Ja jeg synes jeg har prøvet det hele undtagen lige at reinstallere.
> Det har jeg ikke energi til ligenu

Nej, det kan jeg godt forstå og det burde heller ikke være nødvendigt.
Jeg kan dog ikke hjælpe dig yderligere, men det kan være at andre kan
og specielt hvis du lige nævner hvilket styresystem du sidder med.

Madsen.

Fra : momsemor

Dato : 31-08-02 18:19

>Nej, det kan jeg godt forstå og det burde heller ikke være nødvendigt.
>Jeg kan dog ikke hjælpe dig yderligere, men det kan være at andre kan
>og specielt hvis du lige nævner hvilket styresystem du sidder med.

Jeg kører med Win 2000

Mvh
Lillian

Fra : fretur

Dato : 31-08-02 23:03

"momsemor" <toeffedk@softhome.net> wrote in message
> Når jeg scanner og vil gemme filen på computeren vil den slet ikke
> begynde at scanne. Den kommer med en meddelse:
> "Unable to open file"

Det lyder som om at programmet til scanneren forsøger at lægge data i en fil
på et sted som ikke eksistere !!!. Prøv at se i indstillinger for programmet
om du ikke kan vælge hvor denne temporære fil skal være.
Hvis det kun er når du HAR scannet og vil gemme filen/billedet så vælge et
andet sted en default.

Hilsen Søren.

Fra : momsemor

Dato : 03-09-02 18:33

> [...]
>om du ikke kan vælge hvor denne temporære fil skal være.
>Hvis det kun er når du HAR scannet og vil gemme filen/billedet så vælge et

Hejsa

Nu har jeg fundet ud af hvad fejlen var. Jeg fandt bogen til scanneren
og ville gå den systematisk til værks. På den første side var der er
et eller andet med at man skulle låse den op, og på en eller anden
måde var scanneren blevet låst. Og så er det jo klart at den ikke
ville scanne..
Tak til dem der kom med forslag til hvad der kunne være galt

mvh
Lillian