Frederiksberg som Internetudbyder
Fra : Jacob

Dato : 30-08-02 20:54

Jeg har hørt at Frederiksberg-kommune vil udbyde Internet og
telefonforbindelse til sine borgere.

Ved I noget om det??

Fra : Palle Jensen

Dato : 30-08-02 22:07

> Jeg har hørt at Frederiksberg-kommune vil udbyde Internet og
> telefonforbindelse til sine borgere.
>
> Ved I noget om det??

Ja da:

http://www.frbnet.info/

--
Palle

Fra : N/A

Dato : 31-08-02 09:09

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 31-08-02 09:09

> Nu er der bare tale om en "black box" 10 Mbit Internet og telefoni, alarm
> osv.... Det lyder meget mystisk.. Der skrives at der er plads til en masse
> Lysleder.. Det er sikkert rigtigt.. Men hvad vil de bruge dem til? De
> skriver alle alle har kobber i hustanden. Og at det eneste der skal sættes
> op, er en sådan black box.. Men har de tænkt på hvor dette kobberpar
ender?
> Det ender da i en TDC central.... Så er det bare igen8

UPS.. mit tastatur røg på gulvet og sendte beskeden...

........ Så står de bare der´ og skal betale en masse til TDC... Og vil
levere alt muligt mærkeligt.. Det for de da aldrig stablet på benene...
Desuden kan et sådan kobberpar til centralen neppe klare 10 Mbit, uden at
forstyrre de andre par-

Ide´en er da meget god.. Men kan da ikke liiige så det smarte, der er
skrevet i "læs mer om"

Eneste mulighed jeg kan se,, at de selv må lave alt arbejdet... Med at lave
deres egne små centraler.. Ved hvor det er belejliget.. Og selv trække net
til beboerne...

Fra : David T. Metz

Dato : 06-09-02 03:11

Bjarke Hansen skrev:
> [...]
>
> Eneste mulighed jeg kan se,, at de selv må lave alt arbejdet... Med
> at lave deres egne små centraler.. Ved hvor det er belejliget.. Og

Du læser det forkert. De skriver der skal laves intern kabling i fx. en
beboerforening. Dvs. fra lysleder i vejen til kobber via lokal omformer i
bygningen, fra omformeren via kobber ud i den enkelte bolig. Teknikken er
ikke problemet, men det er rentabiliteten.

Hvordan de kan have råde 10/10Mbit trafik + fri indenlandstelefoni for
400/md+lidt om året - det fatter jeg ikke.

David

--
Genialt! et program der fixer Outlooks Express, så det citerer
ordentligt! http://flash.to/oe-quotefix/