Debian Install
Fra : Mike

Dato : 30-08-02 20:35

Er der virkelig ikke en måde man kan installere Debian og vælge Iptables og
f.eks. CBQ m.m. istedet for at skulle kompilere en kernel selv?

Mvh
Michael

Fra : Brian Christensen

Dato : 31-08-02 11:23

On Fri, 30 Aug 2002 21:34:40 +0200, Mike wrote:

> Er der virkelig ikke en måde man kan installere Debian og vælge Iptables
> og f.eks. CBQ m.m. istedet for at skulle kompilere en kernel selv?
>
> Mvh
> Michael
Jeg kan ikke huske om der er en version af kernen, der indeholder
iptables, på cd'en. Læs vejl. under installatione - der er mulighed for at
vælge andre "versioner" af kernen (fx kerne 2.4.18)

mvh
Brian

Fra : Kim Ingemann

Dato : 31-08-02 11:43

On Fri, 30 Aug 2002 21:34:40 +0200, Mike wrote:

> Er der virkelig ikke en måde man kan installere Debian og vælge Iptables og
> f.eks. CBQ m.m. istedet for at skulle kompilere en kernel selv?

Du kan hente et image af de nye kerner istedet for at oversætte dem selv.
Prøv selv: apt-cache search kernel-image

--
Med venlig hilsen / Best regards,
Kim Ingemann