ssh på gateway og server
Fra : Michael Andreasen

Dato : 30-08-02 17:28

Opstilling:

Debian Router/Gateway m. iptables

Servere Red Hat 7.3

Kan det lade sig gøre at have ssh på alle maskinerne. I givet fald hvilket
porte bør/kan/skal man benytte?

Mvh
Michael

Fra : Flemming Frøkjær

Dato : 31-08-02 02:41

ssh er fra en uprivilgeret port til port 22. Det er tcp.

\Flemming

Fra : Alex Holst

Dato : 30-08-02 20:03

Michael Andreasen <maskinen2000@hotmail.com> wrote:
> [...]
>
> Servere Red Hat 7.3
>
> Kan det lade sig gøre at have ssh på alle maskinerne. I givet fald hvilket

Jeg gaar ud fra, at du har een extern IP adresse, og mange interne
maskiner du skal kunne tilgaa? I en saadan situation ville jeg give
brugerne en konto paa gatewayen med en special shell. Shell'en skulle
vaere et program som kun beder om et hostname, og derefter opretter en
forbindelse til maskinen.