ekkolod transducer
Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 30-08-02 15:40

ohøj
Kan det passe at en plastik gennemføringstransducer til et Navman 3100
Ekkolod bare skal tætnes med silicone på et glasfiber skrov ?
Transduceren kræver et 50 mm. hul - udvendig krans er 75 mm. indvendig er
der "bare" en plastikmøtrik.
Kan denne fastgørelse virkelig blive tæt ?
Nogle erfaringer ?

MVH - Karl Erik.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 30-08-02 15:56

"Karl Erik Christensen" <karlerik@_nospam_edbnoerden.dk> skrev i en
meddelelse

> [...]
> der "bare" en plastikmøtrik.
> Kan denne fastgørelse virkelig blive tæt ?

Ja, det kan det. Men jeg ville ikke anbefale at bruge silicone, brug i
stedet Sikaflex, det er langt mere resistent mod saltvand og kemikalier osv,
og så hæfter det langt bedre på polyester end silicone. Og HUSK grundig
rengøring og affedtning. Når du har gjort det, kommer du Sikaflexen på. Tag
en gammel pensel og "dup" og mal det godt ned i glasfiberen, på den måde
sikrer du dig, at det kommer til at sidde godt fast på fiberen, og ikke bare
lægger sig oven på. Overskydende Sikaflex renses bedst af med sprit.

Sikaflex skal helst tørre 2-3 dage, før det kommer under vand...

Claus

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 30-08-02 16:03

Hej Claus.
Du er dævlme hurtig
Mange tak for svaret/rådet - som jeg er meget taknemmelig for.

MVH - Karl Erik.

Fra : Børge Müller

Dato : 13-10-02 18:46

Er det så også prøvet med en "hæktranducer" som jo generelt er noget
billigere en dem til gennemføring, som oftes også er nogle store grimme
bronze tingester.

mvh
/Børge

Fra : Gitta Buch Johnsen

Dato : 30-08-02 15:49

Hej Karl Erik.På min båd har jeg sat transduceren fast indvendig i båden med
en klat silicone,ingen hul ingen utætheder.

Mvh Keld
"Karl Erik Christensen" <karlerik@_nospam_edbnoerden.dk> skrev i en
meddelelse news:3d6f83d1$0$123$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 30-08-02 16:21

Hej Keld.
Tak for svaret - bruger du så ikke en transducer der er beregnet for indv.
montage ?
Den fyr jeg har er en gennemførings type.

MVH - Karl Erik.

Fra : Gitta Buch Johnsen

Dato : 31-08-02 19:17

Hej Karl Erik.Min transducer er også beregnet til gennemføring,det er nemt
at gøre tænd dit ekkolod smør silicone på transduceren og sæt den på bunden
af dit skiv,du kan se med det samme om det virker,gør det ikke er der jo
ingen skade sket.

Mvh Keld
"Karl Erik Christensen" <karlerik@_nospam_edbnoerden.dk> skrev i en
meddelelse news:3d6f8d56$0$158$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 04-09-02 13:01

Hej Keld.
Ja skisme da om ikke det fungerer
Så behøver jeg jo ikke lave hul i min dejlige Vega. - Tak for rådet.
PS : NMEA out fungerer også sammen med min Garmin 152 - den viser også dybde
nu
MVH
Karl Erik

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 05-09-02 18:45

Hmm... nu varer det ikke længe før du bare behøver at skrive hvor du skal
hen, så sejler båden selv derhen, og en klokke ringer når båden har
fortøjret sig selv

"Karl Erik Christensen" <karlerik@_nospam_christensen.dk> skrev i en
meddelelse news:al4sl7$2hr9$1@news.cybercity.dk...

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 08-09-02 07:43

Hej Jan.
Som jeg ser det, har min interesse for at vide hvor dybt/lavt vand jeg
sejler på, ikke noget som helst at gøre med, at jeg ikke selv ønsker at
sejle min båd.
Da jeg oftest sejler alene, er der en række hjælpemidler der kan gøre
tingene lidt nemmere - og sikrere.
Og ja - jo jeg har da også en selvstyrer som jeg bruger når jeg er på
fordækket for at sætte/nedtage sejl.
De venligste sejlerhilsner
Karl Erik.

Fra : Hans Olsen

Dato : 08-09-02 15:54

"Karl Erik Christensen" <karlerik@_nospam_edbnoerden.dk> skrev i en
meddelelse news:3d7af16d$0$133$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> tingene lidt nemmere - og sikrere.
> Og ja - jo jeg har da også en selvstyrer som jeg bruger når jeg er på
Rolig nu - rolig nu
det var vist mest ment som en spøg.
MVH
Hans Olsen