Er dette en god kombi?
Fra : Jens B. Poulsen

Dato : 30-08-02 15:12

Hej NG

Jeg har pt et Asus VIA133 med en 800mHz Duron - samt 396MB SDram. Dertil har
jeg lige købt et Asus G4 Ti4200 gfx-kort. Jeg havde nok mine bange anelser
om at det kort ville være at skyde duer med kanoner, men jeg skulle prøve
det :(

Nu overvejer jeg at opgradere hele svineriet. Syntes jeg har læst mig frem
til at et soltek SL-750DRV5 skulle være et rigtigt godt køb til prisen.
Dertil overvejer jeg en XP PR1800+ og så en omgang 512 DDR ram PC2700. Hele
molevitten kan jeg anskaffe til cirkus 2800,- (hos samme forhandler).

Hvad er Jeres vurdering? Er dette en god kombination, og ville mit gfx-kort
være bedre stillet her? Skal jeg hellere få mere power, eller mindre ram,
eller ser det godt ud som det er?

Ps. processoren er "in a box", betyder det at der er køler med? Og i så fald
er dette en god køler (=støjsvag)

Pps. kan jeg få noget for mit gl. 'lort' i dba?

På forhånd tak!

VH
Jens

Fra : Leony

Dato : 30-08-02 21:25

"Jens B. Poulsen" <jens@j1z.dk> skrev i en meddelelse

> Nu overvejer jeg at opgradere hele svineriet. Syntes jeg har læst mig frem
> til at et soltek SL-750DRV5 skulle være et rigtigt godt køb til prisen.

Hvorfor købe det bedste til prisen. Hvorfor ikke smide 500 kr (eller hvad
det nu koster) mere og købe et Asus og få det bedste.

> Hvad er Jeres vurdering? Er dette en god kombination, og ville mit
gfx-kort
> være bedre stillet her? Skal jeg hellere få mere power, eller mindre ram,
> eller ser det godt ud som det er?

Jeg tror det er en udemærket kombination. Dit grafikkort glæder sig sikkert
allerede

> Ps. processoren er "in a box", betyder det at der er køler med? Og i så
fald
> er dette en god køler (=støjsvag)

In-a-box betyder at der køler med. Du får også 3 års garanti, mod 2 år hvis
du køber en ikke in-a-box.
AMD's in-a-box blæsere er ikke kendt for at være støjsvage. Dette er i hvert
fald den gennemgående mening om produktet.

> Pps. kan jeg få noget for mit gl. 'lort' i dba?

Sikkert ikke hvis du skriver det er noget "lort"
Det kommer jo an på om der er den rigtige køber der læser med den dag eller
om prisen er rigtig.
Den kunne jo blive en udemærket "pensionistmaskine", børneværelsesmaskine
eller lignende. Hvis du selv har børn, søskende eller lignende som trænger
til lidt computer, så er det en oplagt start.

--
mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Jens B. Poulsen

Dato : 01-09-02 14:00

Ok - takker for rådene :)

Kigger lige lidt på Asus på Edbpriser.

Fra : Martin K

Dato : 01-09-02 15:23

Jens B. Poulsen wrote:
> Ok - takker for rådene :)
>
> Kigger lige lidt på Asus på Edbpriser.

Med et Asus A7V333 er du vidst ikke helt skidt stillet

Er du ikke venlig at svare *under* det du svarer på?

--
Martin K

Fra : -=Madsen=-

Dato : 31-08-02 13:50

Har du set Chaintech CT-7VJL APOGEE, her er fuld valuta for pengende kun,
det køre kanont
http://www.chaintech.dk/dk/products/SOCKA/7vjl.asp

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1264707959

Fra : Jens B. Poulsen

Dato : 01-09-02 14:08

Hej Madsen,

Det ser ret lækkert ud, du har selv ét? Hvad er det der audio subsystem?

VH
Jens

Fra : -=Madsen=-

Dato : 01-09-02 16:37

<------------->

> Det ser ret lækkert ud, du har selv ét?
Nej har det ikke selv, købte et til min kammerat som altid havde problemer
med sit ECS MB. , det her Chaintech køre bare kanont, maskinen er blevet
mærktbart hurtigere og stabil

Hvad er det der audio subsystem?
CMedia 6ch ja har selv haft et MB med det onboard, nu har jeg ikke så
meget forstand på lyd, men syntes det spiller rigtigt godt og kan ikke høre
forskel på det og Soundblaster Live... så jeg syntes det er ok.