Modem
Fra : Asbjørn Sloth Tønnes~

Dato : 30-08-02 12:29

Jeg har brug for et modem med muglighed for at tale i telefon via lydkortet,
og det skal kunne køre under både windows og linux, nummerviser unødventigt

Fra : Michael Petersen

Dato : 30-08-02 12:36

"Asbjørn Sloth Tønnesen" <asbjorn@caduceus.dk> skrev i

> Jeg har brug for et modem med muglighed for at tale i telefon via
> lydkortet, og det skal kunne køre under både windows og linux,
> nummerviser unødventigt

du skal såmænd bare sørge for at dit lydkort understøtter fuld duplex og så
have den rigtige software til at foretage opkaldet.

--
Michael

Who is General Failure and why is he reading my harddrive?

Fra : Asbjørn Sloth Tønnes~

Dato : 30-08-02 21:18

"Michael Petersen" <mcp_dk@e-mail.dk> skrev i en meddelelse
> "Asbjørn Sloth Tønnesen" <asbjorn@caduceus.dk> skrev i

> du skal såmænd bare sørge for at dit lydkort understøtter fuld duplex og

> have den rigtige software til at foretage opkaldet.

Mit lydkort understøtter fuld duplex
SB Live 5.1 - http://www.soundblaster.com/products/sblive5.1/specs.asp

Hvad er den rigtige software så?

Jeg har prøvet med to modemer

1. "Jensen PCI Internet Modem" som Jensen påstår er et voice modem på deres
hjemmeside, men når man får det er det et data/fax modem, og ikke et
data/fax/voice modem. Supportfirmaet i danmark vidste ikke hvordan man kunne
bruge det som telefon, som der også står på Jensens hp at man kan.
http://www.jensenscandinavia.com/internett_prod/pci_modem.html

2. "Tekcomm Basic II External" som er et voice modem og der bag på står der
bla. "(optional) speakerphone ..." hvilket består i at der bag på modemet er
et ekstra stik til at man kan tilslutte en almindelig telefon.

Asbjørn