Er der nogen som kender dette billede ???
Fra : [4800]TaDaa

Dato : 30-08-02 10:50

Jeg har fornyelig fået denne reproduktion i fødselsdagsgave... Bagpå står
der noget men jeg kunne ikke tyde navnet så jeg har taget et billede af
teksten (Se teksten: http://TaDaa.adr.dk/txt01.jpg).

Dét jeg kunne tyde var: "Malet af ..... ..... År 1600 (Lolland) Repos"...
Dét jeg søger efter er navnet på maleren og evt. noget historie omkring det
orginale billedet (hvor det har hængt / hvor det hænger nu) o.s.v. Se
billedet her: http://TaDaa.adr.dk/pic1.jpg

De 2 billeder er endvidere postet i nyhedsgruppen dk.binaer ...

Jeg håber inderligt at der er nogen som har lidt info !!!

Venligst

Jesper Seiding
Nykøbing Falster

Fra : Viggo Jørgensen

Dato : 30-08-02 15:54

Jeg gætter på at det drejer sig om Frans Hals, ca. 1580 - 1666.
Frans Hals er en af de meget kendte hollændere. Jeg vil tro at årstallet
1600 er forkert. Jeg har i hvert aldrig set/hørt om et så tidligt billede af
FH (?). Frans Hals er repræsenteret på mange store museer. I Holland findes
et særligt Frans Halsmuseum i Haarlem. Desværre kan jeg ikke åbne billedet
af din reproduktion. På den her anførte WEB-adresse findes en stor samling
af hans malerier ordnet kronologisk:
http://www.kfki.hu/~arthp/html/h/hals/frans/

Med venlig hilsen
Viggo Jørgensen

Fra : Jesper R. Nielsen

Dato : 30-08-02 23:12

"[4800]TaDaa" wrote:
> [...]
står
> der noget men jeg kunne ikke tyde navnet så jeg har taget et billede

Billedet er malet af Frans Hals og kan ses her:
http://tvm.tigtail.org/TVM/M_View/X1/f.Baroque/a.low/hals/hals.html

Desværre er det ikke dateret.

Venlig hilsen
Jesper

Fra : [4800]TaDaa

Dato : 31-08-02 01:18

Tak skal I have begge 2 !!! Det var hurtig betjening...

"Ham der har malet det hedder Frans Hals. Han blev født i år 1580 i
Antwerpen (Holland) og døde i år 1666 i Haarlem. Billedet blev malet i 1623
og hedder "Buffoon Playing a Lute" - Betyder noget lignende "Klovn/nar
spillende på 'lute' (som vel er en slags guitar)"... Det hænger nu på Musée
du Louvre i Paris..."

Kunne jeg næsten ha' bedt om mere ???

Endnu engang tak !!!

Venligst