ASP & MySQL
Fra : Henrik

Dato : 30-08-02 07:14

Hej NG..

Er det muligt at køre ASP sammen med MySQL? er der nogle fordele i forhold
til en Access DB? ( Hastighed,funktioner osv.)

Og sidst men ikke mindst, hvis det er muligt, er der så nogle der har en
stump kode til en DNSLESS ASP/MySQL?

\Henrik

Fra : Niels Henriksen

Dato : 30-08-02 07:28

"Henrik" <henrik@REMOVE_MEhejboel.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG..
>
> Er det muligt at køre ASP sammen med MySQL? er der nogle fordele i forhold
> til en Access DB? ( Hastighed,funktioner osv.)

Ja det er det. Det går hurtigere når du bruger mySQL frem for Access.

> Og sidst men ikke mindst, hvis det er muligt, er der så nogle der har en
> stump kode til en DNSLESS ASP/MySQL?

Her har du en af mine funktioner, som jeg benytter meget. Hvis du sætter
cDatabase inden du kalder den, så kan du selv bestemme hvilken database du
vil bruge. Her er der mulighed for Access, MS Sql og mySQL. Det er min tanke
at udvide den til senere også at omfatte andre databaser.

Sub SetDatabase(strODBCName,strODBCUser,strODBCPass,strServerName)
If cDatabase = "ACCESS" Then Session("DATABASECON") = "DRIVER={Microsoft
Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & strODBCName
If cDatabase = "MSSQL" Then Session("DATABASECON") = "DRIVER=SQL Server;
SERVER=" & strServerName & "; UID=" & strODBCUser & "; PWD=" & strODBCPass &
"; DATABASE=" & strODBCName & ";"
If cDatabase = "MYSQL" Then Session("DATABASECON") = "DRIVER=MySQL;
SERVER=" & strServerName & "; UID=" & strODBCUser & "; PWD=" & strODBCPass &
"; DATABASE=" & strODBCName & ";"
If cDatabase = "" Then Session("DATABASECON") = strODBCName
End Sub

--
Niels Henriksen
bigtiger.dk - det vildeste webhotel

Fra : Jakob Munck

Dato : 31-08-02 07:11

Undskyld jeg blander mig, men jeg forsøger mig også med MySQL.

Skal Niels Henriksens svar forstås sådan, at hvis man kun vil anvende MySQL,
og ikke ønsker databaseforbindelsen lagt ned i en session, så skal
forbindelsen skrives således:

"DRIVER=MySQL; SERVER=" & strServerName & "; UID=" & strODBCUser & "; PWD="
& strODBCPass &
"; DATABASE=" & strODBCName & ";"

Jeg synes det ser lidt mærkeligt ud. Skal der ikke skrives mere end dette?
Skal de forskellige (for mig) uforståelige forkortelser (UID, PWD,
strODBCName) ikke defineres? Og hvordan skriver man så - i praksis - et
SQL-kald til denne database? Kan det f.eks. se ud ligesom når man kalder en
Access-db, f.eks. sådan:

SQL = "SELECT TOP 5 * FROM tbMedlemmer"
Set RS = Conn.Execute(SQL)

v.h.
Jakob Munck

Fra : Rune Bjerregaard

Dato : 31-08-02 10:04

> "DRIVER=MySQL; SERVER=" & strServerName & "; UID=" & strODBCUser & ";
PWD="
> & strODBCPass &
> "; DATABASE=" & strODBCName & ";"

f.eks:
"driver={MySQL};SERVER=mysql.dinISP.dk;DATABASE=dbNavn;UID=user;PWD=passWord
"

> [...]
> strODBCName) ikke defineres? Og hvordan skriver man så - i praksis - et
> SQL-kald til denne database? Kan det f.eks. se ud ligesom når man kalder

det ville kunne lade sig gøre ja...

Rune

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 31-08-02 10:51

Rune Bjerregaard wrote:

> det ville kunne lade sig gøre ja...

Lige borset fra at der skal stå:

SELECT * FROM tbMedlemmer LIMIT 5

--
Jakob Møbjerg Nielsen | "Five exclamation marks, the
jakob@dataloger.dk | sure sign of an insane mind."

Fra : Rune Bjerregaard

Dato : 31-08-02 11:44

> Lige borset fra at der skal stå:
>
> SELECT * FROM tbMedlemmer LIMIT 5

Rigtigt Jakob, der læste jeg lidt hurtigt... tak

Fra : Henrik

Dato : 31-08-02 11:55

Hvorfor får jeg følgende fejl når jeg prøver at connecte?

Error Type:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
[Microsoft][ODBC Driver Manager] Data source name not found and no default
driver specified
/webz/mysql.asp, line 5

Koden er:

DSN =
"DRIVER={MySql};SERVER=localhost;DATABASE=MainDB;UID=Administrator;PWD="
Conn.Open DSN '**** Line 5

Nogen der kan hjælpe?

Fra : Anders Lund

Dato : 31-08-02 15:04

> Hvorfor får jeg følgende fejl når jeg prøver at connecte?

Du skal lige have fundet driver navnet til din mysql driver. Hos mig hedder
det mysql, men den kan godt hedde noget andet. Du har selfvølgelig
installeret både serveren og dirveren på din test maskine. ik?

Anders Lund
Anders@zaimGED.dk
Fjern geden fra min signatur!