Stofanet med familiepakke-switch!
Fra : Bent Lund

Dato : 29-08-02 21:17

Hej
Stofanet tilbyder nu familiepakke med adgang for op til 5 pc'ere. 299,- for
oprettelse og 25 mdlt. i abonnement.
Herudover 599 for switch og netkort + kabler.
Jeg har imidlertid allerede to netkort i maskinen og hub, men tænker på at
købe switch og så abonnere på ovenstående.
Hvilken switch skal man købe?

Mvh

Bent

Fra : Mogens

Dato : 29-08-02 21:30

On Thu, 29 Aug 2002 22:16:45 +0200, "Bent Lund"
<blts@mail1.stofanet.dk> wrote:

>Hej
>Stofanet tilbyder nu familiepakke med adgang for op til 5 pc'ere. 299,- for
>oprettelse og 25 mdlt. i abonnement.

Du har vel bemærket at den pris skal lægges til det du allerede
betaler for Flexraten.

mvh Mogens

Fra : "JeHj >>Hjørring

Dato : 29-08-02 21:41

Jeg ville købe en Router ex. TrendNet TW100-W2 til ca. kr. 900.- og så
undvære familie pakken.
Routerløsningen koster ikke 25.- oveni om måneden.

Jeg kan snildt sælge dig en router hvis du ikke kan finde den i nærheden af
hvor du bor.

--
JeHj >>>Hjørring<<<
jehj99@mail1.stofanet.dk

Fra : Anders

Dato : 29-08-02 22:00

"JeHj >>Hjørring<<" <jehj99@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg ville købe en Router ex. TrendNet TW100-W2 til ca. kr. 900.- og så
> undvære familie pakken.
> Routerløsningen koster ikke 25.- oveni om måneden.

....men er ikke tilladt i henhold til vilkårene i kontrakten. Der er nok ikke
den store sandsynlighed for at Stofa finder ud af det, men der er måske
nogen der ikke har samvittighed til det
Kan man i øvrigt ikke bruge en switch - stadigvæk uden familiepakken - eller
'skal' det være en router?

Fra : jens maigaard

Dato : 30-08-02 12:35

Du kunne også sætte to netkort i en maskine, og så lade den være router -
det er vel det billigste. Det forudsætter naturligvis, at den er tændt, for
at den anden/de andre kan gå på nettet...

Og så er der vist noget med at det heller ikke helt er tilladt i flg.
abonnementsvilkårene

--
Jens Maigaard

Fjern "ikke" fra mailadr.

Fra : Dennis Vinther

Dato : 31-08-02 08:31

"Anders" <no@spam.dk> wrote in news:akm20e$npf$1@sunsite.dk:

> Kan man i øvrigt ikke bruge en switch - stadigvæk uden familiepakken -
> eller 'skal' det være en router?

Det _skal_ være en router...

Modemet kan nemlig huske den mac-adresse som benyttes til stofa-modemet.
Hvis du brugte en alm switch kan du ikke have flere computere (mac-
adresser) online på een gang, og du skulle genstarte modemet hver gang du
ville skifter computer (mac-adresse)

Mvh
Dennis

--
Aalborg
Erstat NOSPAM med dk i min e-mail

Fra : Dennis Vinther

Dato : 31-08-02 08:28

"JeHj >>Hjørring<<" <jehj99@mail1.stofanet.dk> wrote in

> Jeg ville købe en Router ex. TrendNet TW100-W2 til ca. kr. 900.- og så
> undvære familie pakken.
> Routerløsningen koster ikke 25.- oveni om måneden.

For prisen af hvad en router koster (900,-) kan han have familiepakken
(modregnet oprettelsen af familipakken på 299,-) i
24 md... (2 år) - hvad er chancen så ikke for at han har skiftet udbyder
til den tid?

Jeg har selv Stofa og jeg har også købt en router (Netgear RP114) og det
virker da også fint, men _hvis_ jeg ikke havde købt routeren ville jeg
have brugt famiiliepakken i stedet...

Om du bruger hub eller switch er vel ligemeget (bortset fra
hastigheden)...

Netkortene er med i deres Netkit i tilfælde af at man vil tilslutte to
computere uden netkort... Hvis du allerede har netkort i dine maskiner er
disse ikke nødvendigt...
Switchen er med hvis ikke man ligger inde med enten en hub eller switch i
forvejen...

Jeg har ikke sat FUT da ikke alle kan læse gruppen, men der kan gives
mere kompetente svar i gruppen:

Mvh
Dennis