Q: AMR-modem i Fujitsu Siemens . problemer
Fra : DeBoss

Dato : 29-08-02 19:12

Hejsa..

Jeg har prøvet at hjælpe en veninde med en Fujitsu Siemens X70-11 (Duron700
tror jeg nok).
Den kørte af h.. til, så jeg formaterede og fjernede derved den frygtelige
WinME som Leasy bare VIL lægge på deres putere.. Jeg lagde istedet Win98
på..

Efter megen bøvl, da den driverCD der fylgte med åbenbert kun virkede i
WinME, fik jeg alt til at virke... Også modemet.. Det kalder smukt op, men
kommunikerer slet ikke.. Den lægger ikke på og siger fejl, men tror alt er
ok.. der overføres bare INTET.. ikke engang Google kan den vise...

Jeg har i min tid sat MANGE putere op, men min hukommelse er lidt rusten når
det gælder modems.. Jeg har kun sat selve netværket med TCP/IP, og modemet
bruger kun denne når den ringer op.. ikke log på netværk og alt det der (kun
et kryds)..
Hehe.. sjov forklaring, men jeg kan ikke huske hvad stedet hedder :o/

Modemet er et Aztech MR2 2800-W hvis det skulle betyde noget...

Er der nogen der kan komme med nogle tip.. Jeg mener bestemt jeg har prøvet
alle logiske ting...

Mvh Dennis
What is Windows 9x/XP ?
Nothing but a 32 bit extensions and a graphical shell
for a 16 bit patch to an 8 bit operating system originally
coded for a 4 bit microprocessor, written by a 2 bit company
that can't stand 1 bit of competition

Fra : Leony

Dato : 30-08-02 06:48

"DeBoss" <Dennis@SPAN_BLOCK_Bitnisse.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kommunikerer slet ikke.. Den lægger ikke på og siger fejl, men tror alt er
> ok.. der overføres bare INTET.. ikke engang Google kan den vise...

Prøv her:
http://www.fujitsu-siemens.co.uk/rl/servicesupport/techsupport/boards/modems
/MR2800-W/MR2800-W.html
der er troubleshooting og download af drivere. Måske kan du finde en bedre
driver.
Købe et nyt, ikke amr, modem kunne også være en mulighed.

--
mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : DeBoss

Dato : 30-08-02 15:57

> [...]
> driver.
> Købe et nyt, ikke amr, modem kunne også være en mulighed.

Tjooo takker.. men jeg tvivler på at det er driver eller modem... Jeg har
en ide om at det er en indstiling...

Men ok.. jeg prøver
Driveren VAR jo trods alt til ME... Skod-OS'et over alle..

Mvh Dennis

Fra : Leony

Dato : 30-08-02 20:55

"DeBoss" <Dennis@SPAN_BLOCK_Bitnisse.dk> skrev i en meddelelse

> Tjooo takker.. men jeg tvivler på at det er driver eller modem... Jeg
har
> en ide om at det er en indstiling...

Hvis det er en indstilling den er gal med, så prøv at tjekke din venindes
internetudbyders hjemmeside. Alle de danske isp'ere jeg har stiftet
bekendtskab med har en meget detaljeret side med opsætning af
internetforbindelsen i forskellige styresystemer. Kig i supportsektionen.

Mener dog også at et nyt modem ville være sagen, der er vel en grund til at
amr og cnr aldrig rigtigt er slået igennem.

Fra : DeBoss

Dato : 02-09-02 16:24

> Mener dog også at et nyt modem ville være sagen, der er vel en grund til
at
> amr og cnr aldrig rigtigt er slået igennem.

Hehe... Tjaaaa Det er muligt...
Jeg har heller aldrig set et AMR modem før..
Hvad er "forskellen" egentlig, bortset fra porten..
Hvad er ideen med det ?

Mvh Dennis

Fra : Leony

Dato : 03-09-02 07:13

"DeBoss" <Dennis@SPAN_BLOCK_Bitnisse.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad er "forskellen" egentlig, bortset fra porten..
> Hvad er ideen med det ?

Det er billigt.
http://www.intel.com/pressroom/archive/releases/Cn90898a.htm

Fra : DeBoss

Dato : 03-09-02 23:25

> Det er billigt.
> http://www.intel.com/pressroom/archive/releases/Cn90898a.htm

Ahhaaaa Takker igen...

Forresten.. Jeg har fået ordnet problemet.. Jeg installerede den driver jeg
hentede.. Intet nyt..

Og efter mange desperate og underlige forsøg, afinstallerede jeg alt under
netværk, og installerede det igen.. Så virkede det ??
Typisk MS fejl *GGGG*

Mvh Dennis

Fra : Leony

Dato : 04-09-02 07:42

> [...]
> Og efter mange desperate og underlige forsøg, afinstallerede jeg alt under
> netværk, og installerede det igen.. Så virkede det ??

Ja, desperate forsøg har det tit med at virke.
Men det var da lækkert du fik det til at virke.

> Typisk MS fejl *GGGG*

Typisk
Skift til Linux, så slipper du for alle de MS fejl