CLOCK?!?!?
Fra : Dorthe,Rose & Anders

Dato : 29-08-02 19:16

Hej.

Jeg sidder og roder med en gammel pc,og den er ret dum!!!!!

jeg har sat en ny CPU i en133MHz men clockfrekvenzen er stadigvæk kun på
75 MHz hvordan clokker jeg den????

Jeg har desværre ikke diagrammet til motherboardet,nogle ideer om hvor jeg
kan finde det????

hilsen Anders

Ps.jeg har set et sted på Motherb at der står:4-6 3/1clk
2-4 2/1
clk

Kan det have noget med det at gøre???

Fra : Ukendt

Dato : 29-08-02 19:22

Dorthe,Rose & Anders wrote:
> [...]
> kun på 75 MHz hvordan clokker jeg den????
>
> Jeg har desværre ikke diagrammet til motherboardet,nogle ideer om

Yep - på google. Du skal dog kende bundkortets navn først - søg evt. på
BIOS-string (teksten nederst til venste under opstart). Til en 133 skal du
(nok) sætte en bus-hastighed på 66 og cpuen til 2x denne - men det ER
nemmest med en bundkortsmanual.

/Chr

Fra : Mogens

Dato : 29-08-02 19:37

On Thu, 29 Aug 2002 20:15:59 +0200, "Dorthe,Rose & Anders"
<dar@musling.dk> wrote:

>Ps.jeg har set et sted på Motherb at der står:4-6 3/1clk
> 2-4 2/1
>clk
>
>Kan det have noget med det at gøre???

Det lyder meget sansynligt. Hvis det er et par jumpere
så prøv at flytte dem og se hvad den så siger når du
tænder den. Jeg tvivler på at du kan ødelægge noget
ved det. Bare husk at notere den originale indstilling.

Ellers må du først finde ud af hvilket motherboard det
er. Ellers er detr ingen som kan hjælpe dig.

mvh Mogens

Fra : -=Proxie=-

Dato : 30-08-02 17:49

> Ps.jeg har set et sted på Motherb at der står:4-6 3/1clk
> 2-4 2/1
> clk
>
> Kan det have noget med det at gøre???

Det lyder som om det er noget til PCI / ISA bushastighedc.... Tror ikke det
er noget med CPU clock