Farvebedømmelse
Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 29-08-02 18:43

Hejsa.

Jeg skal have Emily farvebedømt på udstillingen i Sorø. Men hvordan foregår
det egentlig?

Er det den dommer, der i øvrigt skal bedømme hende, der lige vurderer
farve/mønster samtidig med den egentlige bedømmelse, eller skal hun vurderes
inden de rigtige bedømmelser går i gang kl. 10 - og af en særlig
"farvekyndig" dommer - eller hvordan??

Mvh. Else.

Fra : Majer

Dato : 29-08-02 18:52

" <gyldenkaerne@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
vurderes
> inden de rigtige bedømmelser går i gang kl. 10 - og af en særlig

Hej Else!!

Jeg skal også have Creamy farvebedømt, og har spekuleret over det samme. Men
jeg har lige et tillægs-spørgsmål

Hvis det nu efter farvebedømmelsen viser sig, at hun er tilmeldt den
forkerte gruppe på udstilling, hvad skal man så gøre??

Mange hilsner fra
--
Majer

www.majer.dk

Fra : Jylland's Norske Sko~

Dato : 29-08-02 19:19

Normalt foregår farvebedømmelse kort tid efter dyrlægekontrollen er slut -
og før den egentlige bedømmelse af kattene.

Kattene farvebedømmes af en eller flere dommere indenfor netop denne race,
og hvis det viser sig, at katten er forkert placeret, kan man som regel få
det rettet ved straks at henvende sig i udstillingssekretariatet, så katten
kan blive bedømt i den korrekte gruppe.

I modsætning hertil kan en kat oftest IKKE blive bedømt i den korrekte
gruppe, hvis dommeren under den egentlige bedømmelse finder, at katten har
en anden farve end anført.

Når man kommer hjem efter udstillingen, skal man, hvis katten er
farveflyttet, have stambogen ændret - og i Kattemagasinet er der en udmærket
vejledning herom.

Med venlig hilsen

Knud

--
Jylland's Norske Skovkatte
v/ Anna-Lise Bjerregaard & Knud B. Jørgensen

Tlf. 75 60 18 99 eller 20 32 93 34
E-mail: Jylland@mail1.stofanet.dk
Homepage: http://home1.stofanet.dk/Jylland

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 29-08-02 21:07

"Jylland's Norske Skovkatte" <2190627m001@mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3d6e6547$0$22921$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Normalt foregår farvebedømmelse kort tid efter dyrlægekontrollen er slut -
> og før den egentlige bedømmelse af kattene.

Jamen så er jeg lige nødt til at spørge om noget mere: Hvordan finder man ud
af hvor og hvornår - bliver man fx kaldt op? Og hvis det er lige efter
dyrlægekontrollen, er det så ikke samtidig med at man (famlende, fordi man
er nybegynder *S*) er i gang med at indrette buret og få kattene på plads?

Mvh. Else - der sikkert vil være både stresset og forvirret i Sorø - det
_er_ jo første gang.

Fra : Grit Wessel

Dato : 29-08-02 21:49

> Jamen så er jeg lige nødt til at spørge om noget mere: Hvordan finder man
ud
> af hvor og hvornår - bliver man fx kaldt op? Og hvis det er lige efter

De plejer at kalde i højtalerne, når man skal komme. De siger vist også
hvor.

MVH Grit

--
Ginkgo Norske Skovkatte
http://www.dk-ginkgo.dk/

Fra : Jylland's Norske Sko~

Dato : 29-08-02 22:21

Vi har da heldigvis alle været "famlende og stressede" - er det måske endnu
indimellem - men udstillingsledelsen er også en form for mennesker, der
forsøger at tage hensyn til alle.

Med venlig hilsen

Knud
(der nu snart skal til at stresse med at pakke til Ribe)

Fra : Majer

Dato : 30-08-02 04:58

> [...]
> er nybegynder *S*) er i gang med at indrette buret og få kattene på plads?

Hmm... det er nok lige den dag, hvor man skal sørge for at komme afsted i
god tid!! Så man ikke står og basker med burgardiner, og katte der ikke
gider transportkassen mere!!

Morgen-hilsner fra
--
Majer, der skal tiiidligt op den dag, for at sikre sig

www.majer.dk