PHP og non-breaking space
Fra : Christian Joergensen

Dato : 29-08-02 17:37

Høp!

I min editor GNU Emacs 21.2.1 med php-mode 1.0.2 oplever jeg nogen gange,
at editoren indsætter ASCII 160 (non-breaking space) istedet for en
almindelig ASCII 32 (space). Dette giver nogle ekstremt underlige
fejlbeskeder.

Jeg er lidt i tvivl om hvem jeg skal brokke mig til i dette tilfælde.
Emacs (php-mode) eller PHP?

Sagt på en anden måde: Bør ASCII 160 (non-breaking sace) tolkes som
ASCII 32 (space) i en script parser?

--
Christian Jørgensen | Codito, Ergo Sum
http://www.razor.dk |

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 29-08-02 21:02

"Christian Joergensen" <mail@phpguru.dk> writes:

> [...]
> at editoren indsætter ASCII 160 (non-breaking space) istedet for en
> almindelig ASCII 32 (space). Dette giver nogle ekstremt underlige

Jeg ville nok starte med at finde ud af hvor de tegn kommer fra. Nu
koder jeg ikke så meget PHP for tiden, og har derfor ikke lige
php-mode installeret, men jeg har aldrig været ude for noget
lignende med php-mode tidligere.

Jeg har dog somme tider fået en \240 gemt i noget C-kode (faktisk også
somme tider når jeg har kodet C++) med, hvor jeg (selvfølgelig) har
brugt CC-mode. php-mode bygger så vidt jeg ved på CC-mode. Det er dog
aldrig noget jeg har undersøgt nærmere da det altid har været når jeg
har haft travlt og derfor blot har rettet fejlen (gcc fortæller ret
præcist hvor den finder et uventet tegn).

> Jeg er lidt i tvivl om hvem jeg skal brokke mig til i dette tilfælde.
> Emacs (php-mode) eller PHP?

Prøv evt. at spørge ude på news:comp.emacs om der er nogen der har en
idé. Jeg kan i hvert fald ikke umiddelbart hjælpe :-\

--
Jacob - www.bunk.cc
Intolerance is the last defense of the insecure.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 29-08-02 21:31

On Thu, 29 Aug 2002 18:36:49 +0200, "Christian Joergensen"
<mail@phpguru.dk> wrote:

> [...]
>at editoren indsætter ASCII 160 (non-breaking space) istedet for en
>almindelig ASCII 32 (space). Dette giver nogle ekstremt underlige

Jeg mindes at en eller anden editor gør det med shift-space,
ctrl-space eller lignende, men jeg kan ganske enkelt ikke huske
hvilken. Måske er det det samme, der er tilfældet her. Shift-space
lægger man ikke så ofte mærke til at man "kommer til" at trykke.

>Sagt på en anden måde: Bør ASCII 160 (non-breaking sace) tolkes som
>ASCII 32 (space) i en script parser?

Min personlige mening er vist nogenlunde, at jeg er lidt forbeholden
overfor at betegne diverse highbit-tegn for whitespaces.

--
- Peter Brodersen