Flere sprog
Fra : Allan Jensen

Dato : 20-02-01 09:22

Hvordan håndterer man snildest et site på flere sprog? Findes der
nogle komponenter som gør det nemt/smart/hvad ved jeg?

Jeg kan ikke rigtig overskue den nemmeste måde at gøre det på...

-Mvh. Allan

Fra : Janus Klok Lauritsen

Dato : 20-02-01 16:52

> [...]
> nogle komponenter som gør det nemt/smart/hvad ved jeg?
>
> Jeg kan ikke rigtig overskue den nemmeste måde at gøre det på...

Om det er den nemmeste ved jeg ikke men here goes.....

Man kunne vel lægge alt tekst der skal vises på siden i DB og så trække det
ud derfra, alt efter hvilket sprog "brugeren har i sin browser"/ønsker.
Måske noget lignende det her:

TBLSprog:
id
sproget

TBLObjekt:
id
navn
Måske Default tekst ?

TBLTekst:
id
teksten
sprogid
objectid

Så skal alt tekst du vil skrive ud, knyttes til et objekt (eller hvad du vil
kalde den) og et sprog, og så laver du oversættelserne i TBLTekst. Så skal
tekst på siderne altså være en indgang i TBLObjekt.
Burde det ikke virke ?
Mvh
Janus