sortere multidimensionelt array
Fra : Tinky Winky

Dato : 29-08-02 13:35

Jeg har kigget i manualen, men har ikke helt gennemskuet en simpel måde at
sortere et multidimensionelt array.

lad os siger at vi har et array:

$mitarray=array();
$mitarray[] = array( "alder"=>5, "navn"=>"ole", "køn"=>"m");
$mitarray[] = array( "alder"=>10, "navn"=>"mette", "køn"=>"f");
$mitarray[] = array( "alder"=>7, "navn"=>"peter", "køn"=>"m");

Jeg ønsker at sortere arrayet efter enten alder, navn eller køn.
Måske noget i retning af $sorteretEfterAlder= sorter("alder");

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 29-08-02 19:21

After I finished the 3 Pan Galactic Gargle Blasters, "Tinky Winky"
<lksjdflkjzsdhflkajshrlkjaeshr@ksjdhskjdhfkshdfkshdf.com> just offered
me, he muttered some weird stuff, and I had to correct this gibberish:

>Jeg har kigget i manualen, men har ikke helt gennemskuet en simpel måde at
>sortere et multidimensionelt array.

Prøv at se på følgende:
<URL:http://www.php.net/manual/en/function.array-multisort.php>

Den skulle kunne gøre det du ønsker.
--
Nano Martin Mouritzen Phone +45 27105580
Vesterbrogade 30C. 2. Programmer Advanced Simplicity

Fra : Tinky Winky

Dato : 30-08-02 12:07

> Prøv at se på følgende:
> <URL:http://www.php.net/manual/en/function.array-multisort.php>

Jeg kunne ikke umiddelbart bruge den. Istedet har jeg gjort det at jeg har
lavet et en-dimensionelt array af de værdier jeg ønsker sorteret efter (fx
alder). Så har jeg gennemløbet det array og for hver værdi, taget den
tilsvarende key i det multidimensionelle array og puttet ind i et nyt array.
Det nye array er så sorteret (fx efter alder).