Bundkort og HDD
Fra : KH

Dato : 29-08-02 15:19

Vedr. ECS K7S5A - Socket A / SiS735 / 5PCI-1AMR-1AGP / IDE100 / Audio /
2*SD +2*DDR.

Kan jeg køre med en Maxtor D740X 40.0GB, IDE133 (Fluid) på dette bundkort?

Mvh. Klaus.

Fra : FINN EGMOSE

Dato : 29-08-02 16:31

KH <d-sign-remove@c.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d6e2d61$0$87279$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> 2*SD +2*DDR.
>
> Kan jeg køre med en Maxtor D740X 40.0GB, IDE133 (Fluid) på dette bundkort?

Det er der ingen problemer i. Du vil bare ikke kunne udnytte ata 133. Den
vil
så kun køre ata 100.

Mvh. Finn

Fra : KH

Dato : 29-08-02 16:41

"FINN EGMOSE" <fimus@post.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> nyhedsmeddelelse:3d6e2d61$0$87279$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Det er der ingen problemer i. Du vil bare ikke kunne udnytte ata 133. Den

Hej Finn.

Tak for svaret.
Er der et alternativ til min model?
Enten et andet bundkort eller anden HDD?
Sagen er den, at jeg skal skifte en HDD på kun 1Gb ud på en af mine venners
PC, og Pc´en er en gammel model med Win95.
Og så har jeg ladet mig fortælle, at det så vil være fordelagtigt at skifte
bundkort samtidig, og jeg upgrader til Win98, da jeg ellers ikke ville
kunne udnytte alle 40Gb på den ny HDD.
Det skal være en forholdsvis prisbillig løsning uden af skrabe bunden..
Hvis du forstår, hvad jeg mener..

Mvh. Klaus.

Fra : FINN EGMOSE

Dato : 29-08-02 17:01

> [...]
> kunne udnytte alle 40Gb på den ny HDD.
> Det skal være en forholdsvis prisbillig løsning uden af skrabe bunden..

Jeg kan bestemt anbefale Seagate Barracuda. Den er hurtig og så kan man
overhovedet ikke høre den når den arbejder. At den så også efterhånden er
blevet meget billig er vel kun et ekstra plus.

Mvh. Finn

Fra : KH

Dato : 01-09-02 16:13

> [...]
> overhovedet ikke høre den når den arbejder. At den så også efterhånden er
> blevet meget billig er vel kun et ekstra plus.

Takker for svaret.
Jeg vil se, om det lykkes.
Og så smider vi XP på maskinen, nu vi er igang.

Mvh. Klaus.