Hawaii sling
Fra : Torben Abildgaard

Dato : 29-08-02 15:11

Nogen der ved, hvor jeg finder en hawaii sling eller lignende?

--

[OO]
<>' Torben

Fra : Torben Abildgaard

Dato : 29-08-02 20:20

Ups. Forkert gruppe
Torben

Fra : Alex Linaa

Dato : 30-08-02 06:49

"Torben Abildgaard" <toa@fjernmigbt.dk> wrote in message
> Ups. Forkert gruppe
> Torben

Nu bliver jeg nysgerrig, hvad er en Hawaii Sling?

Jeg troede det var en forfoder-afskydningsmekanisme til brug for tun og
andre eksotiske fisk omkring Hawaii, men hvad ved jeg - Man er jo kun
småvildtfisker

/Alex

Fra : KontaktNOSPAM@fisket~

Dato : 30-08-02 08:08

"Alex Linaa" <@nospam@a@linaa.com> wrote in message

> [...]
> småvildtfisker
>

> Jeg mener det er en drink. Altså sådan en med paraplyer og hele
svineriet.

Ole

www.fisketips.dk -Dialog krydret med konkurrence

Fra : Alex Linaa

Dato : 30-08-02 08:42

"KontaktNOSPAM@fisketips.dk" <kontaktNOSPAM@fisketips.dk> wrote in message

> svineriet.
>
> Ole

Måske den kan bruges til at fange sild med

/Alex

Fra : Erik Breum Petersen

Dato : 30-08-02 10:32

Torsk fanger sild?

Erik Breum Petersen

Fra : Torben Abildgaard

Dato : 30-08-02 10:44

"Alex Linaa" skrev
> [...]
tun og
> andre eksotiske fisk omkring Hawaii, men hvad ved jeg - Man er

Der er et billede af sådan en fætter her:
http://www.uv-sport.dk/webstore/niveau/uvjagt.htm

Det er en slags lyster eller spyd med gaffel.

Søg ikke på google. Du får en trillion pornosider fra Helvede op,
de fleste med auto-popup, som kun kan stoppes ved at trække
stikket ud. Så Hawaii sling er også etellerandet fra underlivet. .
..

--

[OO]
<>' Torben

Fra : Leif

Dato : 30-08-02 20:18

Med andre ord: Kong Neptuns våben.........

Fra : fisherman@adr.dk

Dato : 01-09-02 10:07

On Thu, 29 Aug 2002 16:10:57 +0200, "Torben Abildgaard"
<pialykke@fjernmigget2net.dk> wrote:

>Nogen der ved, hvor jeg finder en hawaii sling eller lignende?

En Hawaian Sling er et spyd som man har sat en god "elastik-ring" på
enden af. Man sætter hånden igennem hullet så elastikken sidder på
håndleddet, fører hånden så langt frem man kan og når man slipper
farer spyddet så et pænt stykke frem. Jeg har lavet nogen og brugt
dem til at snokeldykke efter ål og fladfisk, de var såmænd ganske
gode, men kræver nogen øvelse.

Skaftet var blot enca 1,5 til 2 meter lang rundstok på vel 3/4 tomme,
og spidsen var udrettede store pilkekroge, (som man dengang kunne købe
til indstøbning i gammeldags pilke), en eller flere loddede vi i en
messingferulle, -- og man var klar til at dykke.

Med venlig hilsen Jens