USB tastatur - eller PS2->USB han konverte~
Fra : Flemming Joensson

Dato : 29-08-02 13:31

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 29-08-02 13:40

Flemming Joensson <joensson@cs.auc.dk> crashed Echelon writing
news:Pine.GSO.4.44.0208291426090.28589-100000@luke.cs.auc.dk:

> Nogen der ved hvor man kan købe det tastatur med dk-layout til USB i
> danmark - ja eller bare et sted i EU.

Overalt, tjek EDB priser.

> Jeg har også kigget på et IBM Preferred USB Keyboard (Stealth Black)
> tastatur. Men sidst jeg havde et IBM tastatur i hænderne brugte de de
> mest irriterende klik-taster. Og jeg kan ikke lige læse mig til om den
> bruger "stille" taster eller om der vil være et værre klikkeri når jeg
> bruger dette tastatur.

Det er IBM gået langt væk fra (dog kan det stadig købes hvis man vil, men
ikke udbredt). Idag leverer IBM nogle ok tastaturer med en lækker tryk
modstand, der desuden gør det mere stille og mindre billigplast agtigt.

--
Bjarke Andersen

Fra : Flemming Joensson

Dato : 29-08-02 14:05

Fra : Flemming Joensson

Dato : 29-08-02 14:20

Fra : Søren Blom

Dato : 29-08-02 14:55

> "Flemming Joensson" <joensson@cs.auc.dk> skrev
> Jeg fandt dog også lige et tastatur hos SHG - Logitech Comfort Pro i sort
> og trådløst, det så rimelig ok ud (minder om Natural fra M$) - desværre
> koster det over 1000 for et sæt bestående af mus og tastatur.

Logitech Cordless Desktorp Pro har jeg, hvor man selv kan vælge om den
trådløse modtager skal være UBS eller PS/2, man får et mellemstik med, så
man selv vælger om det skal være USB eller PS/2 man bruger som tilslutning.
Men ok, man er jo stadig oppe i en pris der er tæt på de 1000 kr. for
Logitech Cordless Desktorp Pro sæt og det er da mange penge for det, men
lækkert at have det hele trådløst. Købt i www.itbutikken.dk

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : Flemming Joensson

Dato : 29-08-02 15:29

Fra : Tinky Winky

Dato : 29-08-02 13:37

"Hej Søren,
jeg har godt nok kigget lidt på det (har en sølvgrå monitor), men jeg vil
helst have et af de "knækkede" tastaturer. Og så skulle det helst være"

Mit Cordless Desktop Pro er med knækket tastatur.

Fra : Ukendt

Dato : 29-08-02 20:19

jeg har lige været ude at lede efter et usb med "standard" layout" (dvs.
ikke knæk mv) Jeg var i computercity i næstved, de har da ihvert tilfælde
Microsoft Natural. Og jeg forstår ikke du siger "med PS/2" JEg har selv et
Microsoft Natural, og der kan man selv vælge om det skal være USB eller PS/2
(stikket fordeler sig i 2 forenden)

"Flemming Joensson" <joensson@cs.auc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Jeg har købt mig et nyt bundkort, og i den forbindelse har jeg skaffet mig
et Abit IT7 legacy free kort, hvor der ikke er bl.a. PS/2 stik på. Min mus
er USB så det er ikke noget problem at sætte den til, men mit tastatur er
PS/2.

Mit nuværende tastatur er et Microsoft Natural med PS/2, men jeg kan ikke
finde et sådant i DK med USB stik og dansk layout. Det hos itbutikken er
med engelsk layout.

[...]

Alternativt kunne jeg bare bruge en PS/2->USB han konverter, men hvor
finder jeg en sådan?

På forhånd mange tak for hjælpen
Mvh
Flemming

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 30-08-02 10:31

<snip>
www.prc-data.dk har MS natural til 456,-
Det er desuden forsynet med 2 USB stik på bagsiden, et lille plus.
Der er blandede meninger om det men min kæreste er i hvertfald glad for det
jeg gav hende. Det er med DK layout og købt i computercity i Hundige.

Thomas
This mail was scanned by Norton Antivirus 2002

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 30-08-02 12:25

> [...]
>irriterende klik-taster. Og jeg kan ikke lige læse mig til om den bruger
>"stille" taster eller om der vil være et værre klikkeri når jeg bruger

Jeg har brugt et sådant i godt en måned og er godt tilfreds - og det larmer
ikke. Layoutet af de sekundære taster skal man lige vende sig til, men det
er tæt på mit, favoritlayout mht. til afstand mellem det almindelige og det
numeriske tastatur. Det er ikke rykket helt sammen men det er tæt på.

/A

Fra : Kim Jensen

Dato : 30-08-02 15:05

On Thu, 29 Aug 2002 14:31:09 +0200, Flemming Joensson
<joensson@cs.auc.dk> wrote:

>Alternativt kunne jeg bare bruge en PS/2->USB han konverter, men hvor
>finder jeg en sådan?

http://www.aten.com.tw/KVM/Converters/UC_100KM.html

Mvh,

Kim Jensen
Hammargren Data
www.hd.dk

Fra : Jens Kristoffer Niel~

Dato : 31-08-02 11:10

<joensson@cs.auc.dk> wrote:

>Alternativt kunne jeg bare bruge en PS/2->USB han konverter, men hvor
>finder jeg en sådan?

Man kan købe en hos http://www.comelectronics.dk/ - kan ikke finde den
på deres hjemmeside, men den står på opslag i vinduet. Plads til to
PS/2 porte til én USB-port, anbefalet til bærbare.

/Kristoffer