Sære præferencer og et kostspørgsmål
Fra : Katrine Nederby

Dato : 29-08-02 12:50

Hej gruppe

Jeg har lige smidt et billede af min fars burmeser (Zorba) i mit album. Han
er en 3 år gammel "genbrugskat", som min far købte i foråret. - En rigtig
dejlig dreng, som har vist sig at have en forkærlighed for honningmelon og i
aller højeste grad tomater (hvis han får serveret en tomat, æder han med
største velbehag al "indmaden"). Og det synes jeg er vældigt sjovt, da ingen
af min katte tilsyneladende har smag for den slags. Men så vidt jeg husker,
har et par stykker af jer herinde også melonspisende katte? Så i
virkeligheden er det måske mine katte, der er "sære", når de kun vil æde kød
og kattemad/-slik og så lige græs selvfølgelig...nå ja, og chips og
vanilleis... ?

Jeg funderer bare lidt

Og så har jeg foriøvrigt lige et (måske dumt) spørgsmål til det her med, at
der skal gå et par timer imellem at kattene får kød og mælkeprodukter:
Gælder tørkost som kød i den forbindelse? Eller kan man uden problemer give
dem f.eks. lidt A38, selvom de går og småspiser af tørkosten ved siden af?
Og hvad er det, der gør, at de får dårlig mave af kombinationen?

Mange hilsner
Katrine

Fra : Maj-Britt

Dato : 29-08-02 13:43

"Katrine Nederby" <katnederby@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej gruppe
>
> klip> Men så vidt jeg husker, har et par stykker af jer herinde også
melonspisende katte?

Ja da For et par år siden sad jeg trofast hver sommereftermiddag og skar
frugt til de frådende monstre - hhv. banan, melon og vindruer - hvilket var
et kæmpe hit og misserne synz det var _så_ hyggeligt Ved juletid
eeeelskede de at spise clementiner og det så enormt sjovt ud når de gnaskede
de "sure"

> Så i virkeligheden er det måske mine katte, der er "sære", når de kun vil
æde kød og kattemad/-slik og så lige græs selvfølgelig...nå ja, og chips og
> vanilleis... ?

Tja i så fald er mine nuværende katte også små sære, fordi der er ingen af
dem, der gider "hygge" med frugt o.lign. Det eneste jeg absolut ikke kan
have i fred er Carte D' Or is ( Tino's favorit er Stracciatella ) eller Sara
Lee chokoladekage

Mvh Maj-Britt

Fra : Kate

Dato : 31-08-02 09:10

"Katrine Nederby" <katnederby@hotmail.com> wrote in

> virkeligheden er det måske mine katte, der er "sære", når de kun
> vil æde kød og kattemad/-slik og så lige græs selvfølgelig...nå
> ja, og chips og vanilleis... ?

Tja...mine har faktisk ikke sære præferencer. Sofie elsker
surmælksprodukter og is af enhver slags. Når jeg spiser det så har jeg
hende helt oppe på skødet, og hun er bestemt ingen skødekat. Lante og
Johan spiser intet der ikke er beregnet på katte, og de har tit set på
Sofie som om hun har en skrue løs når hun tigger f.eks. is. Oliwer var
fuldstændigt pjattet med chips som han spiste med høje knaselyde, ikke
noget med at slikke dem bløde. Hvis jeg havde chips i en skål var jeg
nødt til at tage skålen med mig hvis jeg lige skulle noget ellers stod
han og gnaskede dem i sig når jeg kom tilbage

--
Kate

REMOVE skal ikke fjernes ved svar
REMOVE nothing on answer