hm.. død harddisk...
Fra : Martin Berentzen

Dato : 29-08-02 12:34

HEJ!

Min harddisk vil ikke starte efter win98 i min Compaq 7950 gik i standby.
Efter den var gået i standby prøvede jeg at få liv i den igen ved at bevæge
musen, men det hjalp ikke. Heller ikke tænd/sluk-knappen gav noget respons.
Så slukkede jeg hele lortet på stikkontakten og startede op forfra. Nu
fungerer alt undtaget harddisken som tilsyneladende slet ikke tænder,
bios`en kan ikke finde hardisken og selvfølgelig siger den ved at opstart at
den ikke kan finde noget operativsystem (der er jo ingen harddisken). Jeg
har prøvet at cleare bios`en, men det hjælper ikke og jeg har prøvet at hive
kablerne fra harddisken ud.. men ingen respons!

Så nu sidder jeg så her ved min mors P166 og hungrer efter hjælp.... er min
harddisk bare død eller hva.. virus?

Martin

Fra : Thomas Jensen

Dato : 29-08-02 12:44

Har du prøvet at tilslutte den til din mors P166?

Hvad er/var resultatet

Thomas

Fra : Martin Berentzen

Dato : 29-08-02 13:52

"Thomas Jensen" <tgsj@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Har du prøvet at tilslutte den til din mors P166?
>
> Hvad er/var resultatet

Det er det samme, den vil ikke starte...

martin

Fra : Ukendt

Dato : 29-08-02 14:56

Martin Berentzen wrote:

> Det er det samme, den vil ikke starte...

Så har motoren nok stillet træskoene.
Det er ellers sjældent at det sker - var der ikke nogen køling på den?

Fra : Mads Hofman Hansen

Dato : 29-08-02 14:44

Jeg havde et lignende problem for nogle dage siden

Jeg har en MAXTOR, så jeg fandt sådan et program på deres hjemmeside.... Det
lægges på en diskette og så starter man op på den... Det kontrollerer så
harddisken, hvis den ellrs kan finde den.... Jeg formaterede min harddisk
med "low level format" og det fik den faktisk igang igen.... Før det ville
den hverken det ene eller andet, og var sommetider ikke til at finde under
opstart...

Programmet hed POWERMAX eller MAXBLAST II

HÅber du kan bruge det, jeg ved ihvertfald at IBM har lignende programmer..

Mads