Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Hvor køber man rejsechecks hvis ikke i ban~
Fra : Roberto Saldo

Dato : 29-08-02 11:32

Hvor køber man rejsechecks hvis ens bank ikke er valutaregistreret?

--

Med venlig hilsen/Best regards

Roberto Saldo, Consultant, System Developer, B.Sc.E.E., M.Sc.

"There exist only 10 kinds of people: the ones that know about
binary numbers, and the ones that dont."

Fra : poul_nyrop

Dato : 30-08-02 05:09

Roberto Saldo <rs@oersted.dtu.dk> wrote in message news:<3D6DF81D.AB4BCEFD@oersted.dtu.dk>...
> Hvor køber man rejsechecks hvis ens bank ikke er valutaregistreret?

www.forex.se tryk dansk flag
www.x-change.dk

BG-BANK - DanskeBank - Nordea - JyskeBank er registreret, men
det er Lokalbanken og Skandiabanken.dk IKKE "endnu"

Fra : Ivar

Dato : 30-08-02 19:10

Roberto Saldo skrev:

> Hvor køber man rejsechecks hvis ens bank ikke er valutaregistreret?

Jeg troede at rejsechecks var afskaffet. Er du sikker på
at du kan bruge dem i det land du skal til?

Ivar

Fra : Ivar

Dato : 30-08-02 22:33

> Jeg troede at rejsechecks var afskaffet.

Apropos rejsechecks. For en del år siden talte jeg med
en australier, han havde et år tidligere rejst med konen
jorden rundt. I Amsterdam lufthavn mistede han sin tegnebog
der indeholdt nogle kontanter og to rejsechecks fra American
Express på hver 1000 USD. Et år efter havde han endnu ikke
modtaget pengene fra American Express. Checksene var blevet
indløst hos KLM _uden_ underskrift og American Express var
ikke villige til at udbetale pengene.
På daværende tidspunkt havde American Express en tv-reklame,
hvor man så to personer i hver sin liggestol på en strandbred.
De havde begge mistet deres rejsechecks, ham der var kunde
hos American Express så rigtig glad ud, _for han fik pengene
inden for 24 timer_. Røv og nøgler !!

Brug kreditkort. Hvis du bliver snydt kan du blot lade være med
at overføre pengene. Så er det ikke dig, men dem der hænger på
den.

Ivar

Fra : Ole :-\)

Dato : 31-08-02 00:42

Ivar skrev

Tror det er den der hed EUROcheck eller cirka sådan.

> Brug kreditkort. Hvis du bliver snydt kan du blot lade være med
> at overføre pengene. Så er det ikke dig, men dem der hænger på
> den.

Og MasterCard modtages mange mange flere steder, og skaber slet ikke så
mange problemer
www.mastercard.dk

--
Venlig hilsen

Ole

http://maxodds.1go.dk
irc.undernet.org #Tips+Odds

Fra : Roberto Saldo

Dato : 04-09-02 15:05

Ivar wrote:

> Apropos rejsechecks. For en del år siden talte jeg med
> en australier, han havde et år tidligere rejst med konen

Sikke noget vås.
Jeg har både fået stjålet og erstattet Amex checks, inden for få timer
og uden spørgsmål.

Fra : Ivar

Dato : 04-09-02 17:31

Roberto Saldo skrev:

> Sikke noget vås.

Ok, fordi du har fået erstattet nogle rejsechecks problemfrit mener du
at alle andre også har ! Står der "naiv" på din pande ?
Du er nødt til at fortælle hvorledes dine checks blev indløst uden
eller med falsk underskrift, ellers er det en helt anden historie.
Hvis tyveknægten der stjal dine rejsechecks ikke har indløst dem,
er der jo ingen der har gjort noget krav gældende mod American
Express, derfor har de ingen omkostninger ved at give dig nogle nye.

Ivar