libapache-mod-jk?
Fra : Tonni Aagesen

Dato : 29-08-02 04:30

Hejsa NG,

Jeg leger lidt med Apache/Tomcat/mod_jk og umiddelbart virker Tomcat, i
hvert fald kan jeg se eksempler m.m. i min browser (URL:8180). Nu vil jeg jo
gerne køre det på port 80, og her kommer mod_jk ind i billedet. Fra Apache's
httpd.conf:

LoadModule jk_module /usr/lib/apache/1.3/mod_jk.so

<IfModule mod_jk.c>
JkWorkersFile /etc/tomcat/jk/workers.properties
Include /var/lib/tomcat/conf/mod_jk.conf
</IfModule>

<VirtualHost IP:80>
JkMount /*.jsp ajp13
JkMount /servlet/* ajp13
</VirtualHost>

Når jeg så forsøger at tilgå "test.jsp", får jeg en Internal Server Error.
Lidt fejlsøgning viste at /var/lib/tomcat/conf/mod_jk.conf er en tom fil -
skal den være det?

Jeg har været hele internettet rundt for at finde noget info - uden held -
så hvis I kender nogle gode sider...

Serveren er en Woody-box og jeg har ikke gjort andet end en "apt-get install
tomcat libapache-mod-jk"

Tonni Aagesen
<agent29 AT stofanet DOT dk>

Fra : Bjørn Smith

Dato : 30-08-02 22:07

On Thu, 29 Aug 2002 05:29:30 +0200, "Tonni Aagesen"
<use.my@signature.please> wrote:

> [...]
>
><IfModule mod_jk.c>
> JkWorkersFile /etc/tomcat/jk/workers.properties
> Include /var/lib/tomcat/conf/mod_jk.conf

Når du har en konfiguration som ovenstående, så behøver mod_jk.conf
ikke at indeholde noget. Man bruger den normalt til at definere
JKMounts, men det gør du jo i din VirtualHost direktiver.

Jeg mener at du skal ændre i din server.xml i dit tomcat/conf
bibliotek, der står vist noget om port numre på dine hosts. Du skal
også huske at du skal oprette en virtual host i din server.xml for
hver host du opretter i Apache.

Mvh

Bjørn Smith

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 14-09-02 23:09

"Bjørn Smith" <bjornbouetsmith@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Når du har en konfiguration som ovenstående, så behøver mod_jk.conf
> ikke at indeholde noget. Man bruger den normalt til at definere
> JKMounts, men det gør du jo i din VirtualHost direktiver.

Ok, jeg tror jeg er ved at have fanget konceptet, på trods af den ringe
mængde af information om emnet, man kan finde på nettet.

> [...]
> bibliotek, der står vist noget om port numre på dine hosts. Du skal
> også huske at du skal oprette en virtual host i din server.xml for

I apache har jeg mine VirtualHosts i en seperat fil som jeg inkludere i
httpd.conf - er det muligt at lave et lignende stunt med server.xml?

Tak for hjælpen.

Tonni Aagesen
<agent29 AT stofanet DOT dk>