WinTV-PVR-USB
Fra : Mich@el

Dato : 29-08-02 01:46

Hejsa.

Jeg står og skal have overført nogle VHS bånd til min PC.

Samtidig skal vil jeg fremover gerne kunne optage tv på min PC.

Jeg er i en forretning blevet anbefalet at købe WinTV-PVR-USB Koster
ca. 2.200kr. (fås også som PSI)
http://www.hauppauge.com/html/wintvpvrusb_datasheet.htm

Er der nogen i denne NG der har erfaringer med dette produkt, eller er
der andre produkter der er bedre. ???

Håber på hurtigt svar, da jeg gerne vil optage Jean Michel Jarre som
spiller i danmark i September, og koncerten kommer på TV2 Zulu.

Mvh.
Michael

Fra : Ukendt

Dato : 29-08-02 17:35

> [...]
>
>Samtidig skal vil jeg fremover gerne kunne optage tv på min PC.
>

>Jeg er i en forretning blevet anbefalet at købe WinTV-PVR-USB Koster
Jeg har en, dog ikke usb, den virker ok, men jeg syntes langt bedre om
det gamle Pinacle DC10+ jeg havde før, når vi taler grap/redig osv.

--
Brøndby
MVH THF Cessna 182S

Fra : lcj@wanadoo.dk

Dato : 30-08-02 08:13

On Thu, 29 Aug 2002 02:45:50 +0200, "Mich@el" <ms@sport.dk> wrote:

> [...]
>
>Samtidig skal vil jeg fremover gerne kunne optage tv på min PC.
>

>Jeg er i en forretning blevet anbefalet at købe WinTV-PVR-USB Koster

Køb hellere et PCI-kort end USB - sidstnævnte giver dårligere
TV-billeder. Skyldes tilsyneladende, at ved USB komprimeres
TV-signalet for at kunne lave tilstrækkelig hurtig overførsel. Desuden
er USB-kortene som regel dyrere end de mere udbredte PCI-kort.

Læs mere her: http://www.tv-cards.com/USB.htm
http://www.tomshardware.com/video/00q2/000418/index.html

Vær opmærksom på, at dine optagelser/videobånd langt fra bliver
TV-kvalitet - de færreste TV-kort (om nogen) kan grabbe i
tilstrækkelig høj kvalitet.

Lars

Fra : Ukendt

Dato : 30-08-02 17:37

> [...]
>
>Vær opmærksom på, at dine optagelser/videobånd langt fra bliver
>TV-kvalitet - de færreste TV-kort (om nogen) kan grabbe i

Nu er PVR serien jo ikke lige et standart tv-kort.

--
Brøndby
MVH THF Cessna 182S

Fra : lcj@wanadoo.dk

Dato : 30-08-02 18:36

On Fri, 30 Aug 2002 16:36:33 GMT, (Thf) wrote:

>Nu er PVR serien jo ikke lige et standart tv-kort.

Nej, måske ikke i PCI-udgaven, men USB-modellen er da ikke noget at
råbe hurra for. Jeg vil i hvert fald ikke kalde en maksimal opløsning
på 352 x 576 høj (704x576 på PCI-kortet) for høj kvalitet.

Fra : Mich@el

Dato : 03-09-02 16:42

Hejsa.

"Mich@el" skriver:

Tak for alle svarene, jeg har nu købt et Hauppauge WinTv PVR-PCI model
883.

Mvh.

Michael

Fra : Ukendt

Dato : 03-09-02 20:44

>Hejsa.
>
>"Mich@el" skriver:
>

>Tak for alle svarene, jeg har nu købt et Hauppauge WinTv PVR-PCI model
>883.
Jeg kan stærk anbefale at du bruger Dscaler til at se tv i stedet for det
medfølgende software, Dscaler kører ikke interlaced.

--
Brøndby
MVH THF Cessna 182S