Duron1200/T-bird1400?
Fra : Hille

Dato : 29-08-02 00:15

Mit bundkort Epox 8KTA3+ kan tage op til at T-bird 1400.
Nu er løbet åbenbart ved at være kørt for T-bird. Så er det
jeg lurer på om der er noget at hente ved en TB1400/266
(evt 1333/266) i forhold til en Duron 1200?

Den skal hovedsagelig bruges til kontorpakker, scanninger af
fotos og lidt spil (ikke de helt vilde).

Er der nogen der kan sige noget om ydelser på nævnte processorer?

hilsen Hille

Fra : Leony

Dato : 29-08-02 09:45

"Hille" <hille@esenet.dk> skrev i en meddelelse

> Den skal hovedsagelig bruges til kontorpakker, scanninger af
> fotos og lidt spil (ikke de helt vilde).

Du stiller ikke de store krav, derfor vil jeg ikke mene at du kan måle
forskel, ikke mærke den i praksis.
Måske du kunne clocke din Duron en smule og opnå lidt højere ydelse.

> Er der nogen der kan sige noget om ydelser på nævnte processorer?

I denne artikel:
http://www.amdmb.com/article-display.php?ArticleID=44
kører de en T-Bird 900 MHz mod en Duron 900 MHz.

--
mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 29-08-02 09:57

"Hille" <hille@esenet.dk> wrote in message
> Mit bundkort Epox 8KTA3+ kan tage op til at T-bird 1400.
> Nu er løbet åbenbart ved at være kørt for T-bird. Så er det
> jeg lurer på om der er noget at hente ved en TB1400/266
> (evt 1333/266) i forhold til en Duron 1200?

Min helt igennem uvidenskabelige rygmarvsfornemmelse siger, at et så "lille"
spring er spild af tid/penge medmindre du kan få TB1400 til en meget lav
pris.

Fra : Kristian Espensen

Dato : 29-08-02 13:20

> [...]
> fotos og lidt spil (ikke de helt vilde).
>
> Er der nogen der kan sige noget om ydelser på nævnte processorer?

Til dit behov er en Duron 1200 MHz rigeligt. Du skal endvidere huske på at
det er en Duron Morgan du har, altså en 2nd generation Duron som bygger på
den samme produktionsteknik som Palomino XP, dog med en halv så stor L1 og
L2 cache, og altså er mere avanceret i sin konstruktion end t-birden;
faktisk yder en 1200 MHz Duron på højde med en 1150 MHz Athlon t-bird. Jeg
ville i alle omstændigheder holde mig fra T-bird 1400 mhz, da det er den
mest effektforbrugende cpu der p.t. er fremstillet. Jeg ikke om dit bundkort
understøtter Palomino XP, men hvis du skulle opgradere er det nok f.x. en
XP1800+ du skal kigge efter.

Fra : Hille

Dato : 29-08-02 13:43

Jeg takker for svarene. Jeg glemte måske at fortælle at min nuværende
processor er Duron700.
Jeg opgraderer nok med en Duron1200.

hilsen Hille

Fra : o&u

Dato : 29-08-02 14:08

On Thu, 29 Aug 2002 01:15:22 +0200, "Hille" <hille@esenet.dk> wrote:

> [...]
>fotos og lidt spil (ikke de helt vilde).
>
>Er der nogen der kan sige noget om ydelser på nævnte processorer?

Hvis jeg var dig ville jeg sætte spørgsmåltegn ved, om ikke 8kta3+ kan
tage op til 14x133,33 = 1866 MHz cpu.

Den nye 2200+ kører iøvrigt kun 1800 MHz.

www.epox.com under support i faq kan man finde deres cpu
recommandation document.
Det fremgår heraf at dit bundkort kan tage 1400 MHz fsb200 cpu. Dvs.
at det har 14x multiplier.
Sidste nye bios er fra slutningen af juli. Så den er ganske ny.
Man skal ikke tage så tungt, hvad de skriver at max. cpu er. For de
gider ikke ajourføre det ret tit.

Den tekniske begrænsning er 1866 MHz. Men man kan forestille sig at
kommende bios' er kan flytte den endnu højere op, med højere
multiplier.

mvh

John

Fra : Hille

Dato : 29-08-02 21:52

Jeg takker mange gange for svarene. Prøver at købe XP18-2200.

hilsen Hille

Fra : ab

Dato : 30-08-02 13:23

Info:
Iflg. et tysk PC-tidsskrift ligger Duron 700 / Duron 1200 / Athlon 1400 /
Athlon 2100+ sådan i forhold til en PIII på 500 MHz: 127 / 175 / 218 / 249%.

Jeg har selv opgraderet min Epox 8KTA3+ til 1333 / 1500+ for et par måneder
siden, og med en ny bios-opgradering viser den 1500 MHz og kører fint.

ab

Fra : fretur

Dato : 31-08-02 19:04

"Hille" <hille@esenet.dk> wrote in message
> Jeg takker mange gange for svarene. Prøver at købe XP18-2200.
>
> hilsen Hille

Hvorfor spørger du om forskellen på duron 1200 og athlon 1400 når du vælger
at købe en xp 2200 ????????
Jeg kan fortælle dig at du ikke kan mærke forskel på om du har en xp1600
eller xp2200 med det du bruger din computer til. Men igen, hvis penge ikke
er et problen så forstår jeg det godt.

Søren.

Fra : Hille

Dato : 01-09-02 10:13

Fordi jeg går ud fra at der er en hastighedsforøgelse Duron til Athlon
pga. den større L2 cache. Der er vel også noget at hente når man går
fra 200 til 266MHz. Jeg mente ikke mit bundkort kunne tage mere
end 1400 MHz, men iflg. ovenstående besvarelser kan den tage op til
1800.
En Athlon koster 699,- en XP1800x 724,- og XP2200+ 1525,-.
Derfor overvejer den hurtigste mulighed for de penge jeg har til dette,
også i håbet om at min Norton 2002 kommer til at køre hurtigere
under WinXP.

Tak for interessen.
hilsen Hille