Varmeproblem?
Fra : Kenn Gerdes

Dato : 28-08-02 22:22

Hej Gruppe

Min PC udstyret med Athlon 700 Mhz slot A (generationen før Thunderbird og
socket A) er begyndt er være ustabil. Computeren genstarter lige pludselig
(gerne efter nogle timers brug eller ved belasting som fx DVD afspilning og
mange andre programmer åbne). Problemet er først kommet her i
sommmermånederne og min teori er derfor at CPUén bliver for varm. Jeg har
naturligvis kontrolleret at CPU-køleren fungerer som den skal. Problemet er
midlertidigt elimineret ved at slukke for computeren og tænde igen 30 min.
senere, hvorefter der ikke umiddelbart er nogle problemer igen.

Er det typiske symptomer på en for varm CPU at computeren genstarter, og er
der andre der har oplevet samme problem? Hvis problemet er "midlertidigt"
overlever jeg nok.

Med venlig hilsen
Kenn Gerdes
--
Intet er som bekendt mere befordrende
for kreativiteten og produktiviteten end

Fra : Kasper Ø.

Dato : 28-08-02 23:08

Hvis din bios understøtter det kan du gå ind under healt status eller noget
i den dur. Der kan du se CPU temp., prøv lige når du tænder og når den selv
genstarter.

Kasper

Fra : Kenn Gerdes

Dato : 28-08-02 23:25

"Kasper Ø." skrev:

> [...]
noget
> i den dur. Der kan du se CPU temp., prøv lige når du tænder og når den

Tak for svaret. Desværre understøtter bios ikke CPU temp. Derfor mit indlæg.

Med venlig hilsen
Kenn Gerdes

Fra : Peter Brandt Jørgens~

Dato : 29-08-02 07:45

> [...]
er
> der andre der har oplevet samme problem? Hvis problemet er "midlertidigt"

Det kunne godt lyde som varme...

Har du checket dine blæsere? = kontrolleret at de er helt rene (hvis ikke,
så støvsug dem), og at det roterer frit og hurtigt? Både kabinetsblæseren og
cpu-køleren?

Prøv at køre med kappen af kabinettet, sæt evt. en alm. vifte til at blæse
ind i kabinettet, og se om den så kører problemfrit. Hvis den gør det skal
du have flere/større blæsere/kølere i. Hvis ikke, så... tjaaa

Peter Brandt Jørgensen
www.peterbj.dk (Nu over 950 vitser!!!)