Logitech mouseman optical : strømforbrug ?
Fra : Dorthe Rysz

Dato : 28-08-02 22:14

Hejsa

Vi har 2 stk af denne mus herhjemme, og spørgsmålet er :

Når de ikke bliver brugt, slukker den ene for søgelyset underneden, mens den
anden står og blinker som en gal.

Hvad kan der være galt, de er begge opsat ens, men alligevel gør den det (
og har altid gjort det ), og det sluger batterier som bare f...... !!

Nogen der har været ude for det samme ??

Jan Rysz

Fra : Madsen

Dato : 28-08-02 22:33

Dorthe Rysz skrev:

> Hvad kan der være galt, de er begge opsat ens, men alligevel gør
> den det ( og har altid gjort det ), og det sluger batterier som
> bare f...... !!
>
> Nogen der har været ude for det samme ??

Det er sikkert en fejl på den ene mus, for den skal holde med at
blinke efter et kort stykke tid hvor den ikke har været i brug.
Står musene på et meget broget underlag? Det kan godt være årsagen.
Musen har lettere ved at gå i strømbesparelse hvis den står på et
hvidt eller meget lyst underlag.

Madsen.

Fra : Mogens

Dato : 28-08-02 23:43

On Wed, 28 Aug 2002 23:33:08 +0200, Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk>
wrote:

> [...]
>Står musene på et meget broget underlag? Det kan godt være årsagen.
>Musen har lettere ved at gå i strømbesparelse hvis den står på et

Jeps. Min mus tredoblede batteriets levetid
da jeg begyndte at parkere den på en lap
hvidt papir når jeg sslukkede computeren.

mvh Mogens

Fra : Daniel Andersen

Dato : 29-08-02 07:44

> Jeps. Min mus tredoblede batteriets levetid
> da jeg begyndte at parkere den på en lap
> hvidt papir når jeg sslukkede computeren.

Det eneste rigtige er at have genopladelige batterier til sin mus - Så er
det fløjtende ligemeget om den holder 2 eller 3 mdr

Fra : Mogens

Dato : 29-08-02 07:48

On Thu, 29 Aug 2002 08:43:41 +0200, "Daniel Andersen"
<bluwduch@vip.cybercity.dk> wrote:

>Det eneste rigtige er at have genopladelige batterier til sin mus - Så er
>det fløjtende ligemeget om den holder 2 eller 3 mdr

Ja, men det er desværre ikke noget jeg bestemmer.
Sig det til min arbejdsgiver istedet. Jeg har prøvet.
Personligt kunne jeg ikke drømme om at købe en trådløs
mus da jeg ikke har brug for den slags unødigt gøgl.

mvh Mogens

Fra : Daniel Andersen

Dato : 29-08-02 07:58

> Ja, men det er desværre ikke noget jeg bestemmer.
> Sig det til min arbejdsgiver istedet. Jeg har prøvet.
> Personligt kunne jeg ikke drømme om at købe en trådløs
> mus da jeg ikke har brug for den slags unødigt gøgl.

Jeg synes nu det er rart uden ledning, men opdateringen halter en anelse
pga. af det. Kan man se bort fra dette, og ellers bruge genopladelilge
batterier så det heller ikke bliver noget der irriterer, så er man egnet til
en trådløs mus - Ellers er der da fornuft i at spare en slat spir og bare
købe en almindelig .

Daniel-San

(Som har en kuglemus med ledning på arbejdet, men mest af alt er træt af at
rense den, og bare glad for sin optiske trådløse i hjemmet! - Morale >> Bare
det er optisk!)

Fra : Mogens

Dato : 29-08-02 08:22

On Thu, 29 Aug 2002 08:57:53 +0200, "Daniel Andersen"
<bluwduch@vip.cybercity.dk> wrote:

- Morale >> Bare det er optisk!)

Jeps, det kan jeg kun tilslutte mig 100%
I fremtiden bruger jeg kun hunmus. ( dem uden kugler )

mvh Mogens

Fra : Daniel Andersen

Dato : 29-08-02 10:16

> Jeps, det kan jeg kun tilslutte mig 100%
> I fremtiden bruger jeg kun hunmus. ( dem uden kugler )

LOL

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 29-08-02 16:58

"Mogens" <moveng@portalen.no> wrote in message
> Personligt kunne jeg ikke drømme om at købe en trådløs
> mus da jeg ikke har brug for den slags unødigt gøgl.

Jeg er nu ellers ret glad for min halefri. Halen hæmmer min og musens
bevægelsesfrihed. Da musen også automatisk er lidt større, ligger den
faktisk perfekt i hånden.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen