SMS til danske mobilnumre fra internet
Fra : Leonid

Dato : 28-08-02 22:01

Hej alle,

håber det er den rigtige gruppe.
er der nogle web-sites hvor fra man stadigvæk kan sende sms til alle
eller i hvert fald fleste danske mobilnumre?

Fra : Kim Schulz

Dato : 28-08-02 22:09

On Wed, 28 Aug 2002 23:00:45 +0200
Leonid <leonid@memonet.ru> wrote:
> Hej alle,
>
> håber det er den rigtige gruppe.
> er der nogle web-sites hvor fra man stadigvæk kan sende sms til alle
> eller i hvert fald fleste danske mobilnumre?

Tror ikke spørgsmålet passer ind her, men anyways!
jeg ved at coolsms.dk stadig virker det meste af tiden (tilsyneladende
ikke hele tiden efter hvad jeg har hørt)

--
Kim Schulz - Freelance Development | Be open to other people -- they
Email : kim @ schulz.dk | may enrich your dream.

Fra : Flemming Mahler Lars~

Dato : 29-08-02 06:43

Leonid wrote:
> Hej alle,
>
> håber det er den rigtige gruppe.
> er der nogle web-sites hvor fra man stadigvæk kan sende sms til alle
> eller i hvert fald fleste danske mobilnumre?

Man kan normalt ogsa* sende via ICQ-programmet. Hvis du har styr pa* Perl,
er det rimeligt enkelt via et CPAN-modul, at lave en "ICQbot" du kan
kalde fra et cgi-script, som smider en besked videre som SMS til mobil.

Jeg har selv rodet lidt med at lave vICQ
(http://gonzo.kiev.ua/projects/vicq/)om til dette forma*l...

(( Flemming ))
--
Flemming Mahler Larsen, Online Technology @ TDC Internet
http://www.netfactory.dk/internet/

Jeg repr?senterer med dette indl?g mig selv og ikke TDC Internet

Fra : Leonid

Dato : 29-08-02 16:00

On Thu, 29 Aug 2002 07:43:13 +0200, Flemming Mahler Larsen
<mahler@tdcinternet.dk> wrote:

> [...]
>kalde fra et cgi-script, som smider en besked videre som SMS til mobil.
>
>Jeg har selv rodet lidt med at lave vICQ

Kan man på den måde sende en SMS til en som ikke er/har ICQ ?

Fra : Flemming Mahler Lars~

Dato : 29-08-02 17:20

Leonid wrote:

> Kan man på den måde sende en SMS til en som ikke er/har ICQ ?

Jeg har ikke lige pr?vet det fra Perl-scripts (endnu), men eftersom man
fra den almindelige ICQ-klient kan tilf?je "non-icq contacts" og disse
f.eks. kan v?re en SMS-adresse (altsa* bare et GSM-telefonnummer) - og
sende SMS'er til dem, sa* burde der ikke v?re det mindste i vejen for det.

(( Flemming ))
--
Flemming Mahler Larsen, Online Technology @ TDC Internet
http://card.netfactory.dk/ , +45 3552 6452

Jeg repr?senterer med dette indl?g mig selv og ikke TDC Internet

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 29-08-02 21:52

Flemming Mahler Larsen skrev:
> [...]
> Perl, er det rimeligt enkelt via et CPAN-modul, at lave en "ICQbot"
> du kan kalde fra et cgi-script, som smider en besked videre som SMS

Ahhh god ide, det vil jeg straks kaste mig over

Btw, du poster med et eller andet forrykt tegnsæt...
(charset=KOI8-R;)

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Fra : Flemming Mahler Lars~

Dato : 30-08-02 06:51

Søren C. Fischer wrote:
> Btw, du poster med et eller andet forrykt tegnsæt...
> (charset=KOI8-R;)

Tak... det er altid spændende at køre med mozilla nightly builds...

(( Flemming ))

Fra : Ukendt

Dato : 03-09-02 12:54

Flemming Mahler Larsen wrote:

> Tak... det er altid spændende at køre med mozilla nightly builds...

Det er et russisk tegnsæt, og det var Leonid som startede tråden, med
det tegnsæt. Det er en anelse irriterende at se på.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 03-09-02 20:38

Tue, 03 Sep 2002 13:54:12 +0200, skrev "greylion snabel-a
gmx.net" <"greylion snabel-a gmx.net">:

>Det er et russisk tegns=E6t, og det var Leonid som startede tr=E5den, med=
>=20
>det tegns=E6t. Det er en anelse irriterende at se p=E5.

Det kan quoted printable som du bruger også være.

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 04-09-02 16:57

Knud Gert Ellentoft wrote:

> Det kan quoted printable som du bruger også være.

Hermed (forhåbentlig) ændret.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 04-09-02 17:45

Wed, 04 Sep 2002 17:56:56 +0200, skrev "Jens C. Hansen [Odense]"
<greylion.gmx@net>:

>Hermed (forhåbentlig) ændret.

Det ser fint ud - tak.