C45 Siemens
Fra : Mich. Ottosen

Dato : 28-08-02 21:23

Har netop købt sådan én, den kan det, jeg har brug for med en mobil.
Konen har også en Siemens, så vi har noget af det ekstra gear (fælles
nu). Prisen var OK.

Telefonen er med abbonement til Polles hovedsponsor og den skulle være
spærret. Så dog en anden C45 i butikken, hvor der uden problemer blev
sat et andet SIMkort i og den koblede op til dén udbyder (den samme som
jeg bruger)

Nu ligger telefonen og lader op (selvom batterisymbolet ikke mere er
fremme, går jeg ud fra, at den lader - 14 timer?). Der er et simkort i,
men jeg har ikke aktiveret PUKkoden.

Spørgsdmålet er så:

- kan jeg uden risiko prøve med mit eget SIMkort (fra den gamle mobil og
med min egen udbyder, der ikke har noget med Snave at gøre)?

- hvis det ikke fungerer, er den så til at få unlocked? Jeg mener,
fungerer en unlock? Har læst positivt om det ovre i
marked.privat.telefon.mobil.unlock, men er der nogen her der har
positive og praktiske erfaringer med det?

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Kasper Vibe Grevsen

Dato : 28-08-02 23:15

Hejsa,

> Spørgsdmålet er så:
>
> - kan jeg uden risiko prøve med mit eget SIMkort (fra den gamle mobil og
> med min egen udbyder, der ikke har noget med Snave at gøre)?

Ja, men så låser du tlf. til det andet selskab og nogle selskaber kræver at
du aktiverer dit SIM-kort ellers vil de ikke udlevere koden om seks måneder.
Det kan du jo så bare gøre ved at sætte dit Sonofonkort i en anden telefon,
som ikke er SIM-låst.

> [...]
> marked.privat.telefon.mobil.unlock, men er der nogen her der har
> positive og praktiske erfaringer med det?

Ja, jeg kan låse C45 op i langt de fleste tilfælde (*).

--
mvh Kasper

(*) Hvis serienummeret slutter på D2(S1) kan jeg ikke garantere om det er
muligt.