USB eller FireWire....??
Fra : TexasFlood

Dato : 28-08-02 21:28

Hej.

Jeg skal lige have afklaret et par ting....

Jeg står og har allerede et FireWire kort med tre porte.
(bruges til Video DV)
Så vidt jeg har forstået giver FireWire mig en overførselshastighed på 400
Mbit/s
Jeg har så overvejet at købe en USB til IDE konverter som understøtter USB
2.0.

Så som :
http://www.proconsult.dk/katalog/storage/hdd-flyt/hdd-mov2/kab-ads-804.html

eller
http://www.proconsult.dk/katalog/storage/hdd-flyt/hdd-mov2/kab-ads-800.html

Såvidt jeg har forstået giver USB 2.0 mig en overførselshastighed på 800
Mbit/s.
Er disse hastigheder rigtige ?
Umiddelbart hvis ovenstående hastigheder er rigtige kan jeg se en fordel i
at investere i USB 2.0, da hastigheden er større samt at USB porten allerede
nu
er meget udbredt på PC'ere generelt.
Hvad er bedst FireWire eller USB 2.0 ?

Hvordan kan jeg nemmest kontrollere om mit bundkorts USB port understøtter
version 2.0 ?
Jeg kører Win XP Home.
Jeg har desværre ikke manualen over netop det bundkort jeg har i
maskinen...!!

MVH

TF :0)

Fra : [9000] Kim Fritze Si~

Dato : 28-08-02 21:43

> Så vidt jeg har forstået giver FireWire mig en overførselshastighed på 400
> Mbit/s

Korrekt.

> Såvidt jeg har forstået giver USB 2.0 mig en overførselshastighed på 800
> Mbit/s.

Forkert. 480 Mbit/s er det rigtige.

> Hvad er bedst FireWire eller USB 2.0 ?

Svært at sige, men det det kommer an på er, hvad du mest kommer til at bruge
og hvis du skal transportere den til andre, hvad har de så?

Man kan købe kabinetter, som understøtter både USB 2.0 og Firewire, men jeg
husker ikke lige nogle mærker....måske andre kan hjælpe dér.

> Hvordan kan jeg nemmest kontrollere om mit bundkorts USB port understøtter
> version 2.0 ?

Det skal i hvert fald være HELT nyt. Kig på producentens hjemmeside.

--
Mvh. Kim, Aalborg.
Jeg har ingen indflydelse på usenet.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 29-08-02 16:54

"TexasFlood" <stevie@--nospam--tdcadsl.dk> wrote in message
> Hvad er bedst FireWire eller USB 2.0 ?

Kommer an på hvad du skal bruge det til. FireWire (IEEE-1394) har en
båndbredde på 400Mbps, men skal du bruge mere end det, så findes der
IEEE-1394A med båndbredde op til 3200Mbps. Det burde være nok til de fleste.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Kasper Hyllested

Dato : 30-08-02 14:54

stevie@--nospam--tdcadsl.dk writes:
>Hvad er bedst FireWire eller USB 2.0 ?

Mener at have hørt, at USB 2.0 ikke kan allokere en bestemt mængde
båndbredde i modsætning til FireWire.

Der er dermed en risiko for, at overførslen "hakker", hvis du fx. både har
en harddisk og et DV-kamera sat på USB'en.

Måske der er nogen i gruppen, der kan bekræfte dette

Mange hilsner,

Kasper Hyllested
hyllested@net.dialog.dk