Dato fra db
Fra : Christian Glantz

Dato : 28-08-02 20:00

Hej hvordan får jeg et output fra en access db så dato'en står
som dd.mm.yyyy og ikke dd/mm/yyyy som jeg ellers hele tiden får

på forhånd tak

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kenneth

Dato : 28-08-02 22:18

"Christian Glantz" <dar86@get2net.dk> wrote in message
> Hej hvordan får jeg et output fra en access db så dato'en står
> som dd.mm.yyyy og ikke dd/mm/yyyy som jeg ellers hele tiden får
>
> på forhånd tak

Hei Christian.

Sett inn denne i toppen av koden din:

<% Session.LCID = 1030 %>

Eller også slik:

<%@ Language=VBScript LCID=1030 %>

Alternativt kan du lage en funksjon som gjør at du selv kan velge formatet:
F.eks. slik (denne lager formatet dd.mm.åååå).

<%
Function DKDato(dato)
dim d, m, y
d = "0" & Day(dato)
m = "0" & Month(dato)
dagensdato = right(d, 2) & "." & right(m, 2) & "." & Year(dato)
DKDato = dagensdato
End Function
%>

Dermed kan du bruke funksjonen DKDato i spørringen din, f.eks. slik:

Dato: <%=DKDato(rs("Datoen"))%>

Lykke til

Kenneth

Fra : Christian Glantz