Museproblem
Fra : Lars Lienhøft Larsen

Dato : 28-08-02 18:48

Min mus er begyndt at dobbeltklikke hver gang jeg klikker, jeg her været
inde i museopsætningen, men venstre knap står som default. Det er ikke hver
gang den db.klikker, men måske 80% af gangene. Jeg er ved at blive sindsyg.

Min mus er en IntelliMouse optical usb.

Håber der er nogen der har en løsning, jeg er (var) nemlig ret glad for den.

Venligst Larsen

Fra : Mogens

Dato : 28-08-02 19:33

On Wed, 28 Aug 2002 19:47:31 +0200, "Lars Lienhøft Larsen"
<lars.lienhoeft.larsen@mail.dk> wrote:

> [...]
>
>Min mus er en IntelliMouse optical usb.
>
>Håber der er nogen der har en løsning, jeg er (var) nemlig ret glad for den.

Hvor længe har du haft den ?

Hvis den ikke er helt ny, så er den sikkert slidt i
den venstre knap. Jeg har selv fixet en 3- 4 mus
i årenes løb. Det var godtnok Logitech mus, men
mon ikke MS musen fungerer på stort set samme
måde. Du kan da prøve at kigge efter.

1. skil bæstet ad

2. Knapperne har på undersiden en slags plastic-
pind som går ned og trykker på en microswitch
når du trykker på knappen. Se om der er blevet
slidt en lille fordybning eller rille i enden af denne
plastic-pind. I så fald er problemet at den ikke for
trykket ordenligt på switchen nedenunder.

3. Jeg plejer at tage en hobbykniv eller lign og
forsigtigt skrabe hen oven enden på nævnte pind
indtil den er pænt flad igen. Fint sandpapir kan også
gøre det hvis du kan komme til.

4. Saml musen igen. Nu burde knappen fungere
igen. Du skal godtnok trykke den en brøkdel af
en millimeter længere ned, men det er så lidt at det
ikke kan mærkes. Jeg har endda foretaget denne
operation på den samme mus 2 gange og den kører
stadig fint på fjerde år.

PS. Jeg siger ikke at det er det som er problemet med
din mus, men jeg har set de symptomer adskillige gange
og hver gang har det været af samme årsag.

mvh Mogens

Fra : Lars Lienhøft Larsen

Dato : 29-08-02 18:24

"Mogens" <moveng@portalen.no> skrev i en meddelelse

> 1. skil bæstet ad
(snip....)
> mvh Mogens

Cool, det vil jeg straks prøve!

Mvh. Lars

Fra : Mogens

Dato : 29-08-02 18:49

On Thu, 29 Aug 2002 19:23:54 +0200, "Lars Lienhøft Larsen"
<lars.lienhoeft.larsen@mail.dk> wrote:

>Cool, det vil jeg straks prøve!

Held og lykke med operationen.

Lad os høre hvordan det gik og om patienten overlevede.

mvh Mogens