Hvad betyder GXP
Fra : [8600]Benny

Dato : 28-08-02 17:25

Hej

Jeg har søgt lidt i EBD Ordbøger, men kan ikke finde frem til hvad GXP
betyder, hvem kan svare på dette, feks. 80 GB IBM DeskStar 120GXP

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 28-08-02 17:39

[8600]Benny skrev bl.a.:

> Jeg har søgt lidt i EBD Ordbøger, men kan ikke finde frem til hvad GXP
> betyder, hvem kan svare på dette, feks. 80 GB IBM DeskStar 120GXP

GXP er bare en del af modelnavnet i en række IBM harddiske.
Der er/var også en mindre modelserie der hed GP tror jeg nok. De roterede
langsommere og havde mindre cache. Jeg kan forestille mig at X'et i GXP står
for "Xtra" eller "Xtended".

--
Lars

Bruger du OutlookExpress uden OE-QuoteFix?
Skynd dig denne vej -> http://flash.to/oe-quotefix/

Fra : Jens Beltofte Sørens~

Dato : 28-08-02 18:57

"Lars Jørgensen" <lagojo@hotmail.DOT.com> wrote in message news:akiuao$ufq$1@news.net.uni-c.dk...

> GXP er bare en del af modelnavnet i en række IBM harddiske.
> Der er/var også en mindre modelserie der hed GP tror jeg nok. De roterede
> langsommere og havde mindre cache.

Om GP-serien havde mindre cache skal jeg ikke kunne sige, men
det er korrekt at de kørte langsommere - nemlig 5400 omdr/min,
modsat GXP som kørte 7200 omdr/min.

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 28-08-02 19:25

Jens Beltofte Sørensen skrev bl.a.:

> Om GP-serien havde mindre cache skal jeg ikke kunne sige, men
> det er korrekt at de kørte langsommere - nemlig 5400 omdr/min,
> modsat GXP som kørte 7200 omdr/min.

Ja, nu fik du mig til at blive i tvivl. Så var der jo ikke andet for end at
finde svaret hos IBM
http://www.storage.ibm.com/hdd/desk/37gp34gxpdata.htm

GP modellerne kom enten med 2 MB eller 512 kB cache alt afhængig af diskens
kapacitet.

--
Lars