Problemer med notebook og novell klient ve~
Fra : Henrik Høy

Dato : 28-08-02 17:04

Goddag.

Jeg er ved at få grå hår i hovedet over nedenstående problemstilling

Jeg har lagt W2K med SP2 ind på en Asus L8400Ce notebook.

Det hele kører fint indtil jeg installere en novell client ver 4.80
eller 4.83sp1.

Efter denne er blevet lagt ind, fungere det kun indtil jeg første gang
forsøger at koble mig på et netværk, med eller uden novell server.

Der sker simpelthen det at maskinen går i stå i det "grafiske boot-
billede", det med den vandrette blå statusbjælke.

Hvis jeg er heldig booter den færdig, efter at have stået "fastfrosset"
en 20-30 minutter, eller også kommer den slet ikke videre.

Jeg kan så forsøge at få gang i den ved at starte op i fejlsikret
tilstand, og så disable eller fjerne novell klienten, eller eventuelt
fjerne netværket helt fra pc'en.

Hvis jeg så installere netværket igen, så kan jeg godt logge på
serveren, men problemet begynder forfra så snart jeg starter pc'en uden
netværkskabel, eller på et andet netværk.

Et hvert input er velkomment.

Follow-ups: dk.edb.netvaerk
(Håber det er den rigtige gruppe)

Venlig hilsen

Henrik

Fra : Erik Klausen

Dato : 29-08-02 07:31

"Henrik Høy" wrote:

> [...]
>
> Der sker simpelthen det at maskinen går i stå i det "grafiske boot-
> billede", det med den vandrette blå statusbjælke.

Hvad med Microsoft network, virker det?
Det er et spørgsmål om problemet ligger i klienten, eller i netkortet.

mvh.
Erik Klausen

Fra : Henrik Høy

Dato : 29-08-02 17:24

In article <3D6DBFA8.407A88A5@psykiatri.aaa.dk>, Ekl@psykiatri.aaa.dk
says...

[cut]

> Hvad med Microsoft network, virker det?
> Det er et spørgsmål om problemet ligger i klienten, eller i netkortet.
>
> mvh.
> Erik Klausen

Umiddelbart ser det ikke ud til det, Jeg har nu prøvet at diable
netkortet i W2K og slette alt under "netværksstedet".

Og nu "fryser" pc'en bare efter et par minutter i W2K.

Jeg tror dog stadigvæk at det er et netværks relateret problem, da jeg
kan se i logfilen, at de fejl som optræder der, alle har noget med
kommunikation at gøre.

Om det så er et hardware eller software problem, kan jeg ikke rigtigt
blive klog på.

Mvh

Henrik

Fra : Erik Klausen

Dato : 29-08-02 21:52

Henrik Høy <henrik@hoey.dk> wrote in

> Umiddelbart ser det ikke ud til det, Jeg har nu prøvet at diable
> netkortet i W2K og slette alt under "netværksstedet".
>
> Og nu "fryser" pc'en bare efter et par minutter i W2K.

Dvs. du har fjernet driverne, så der kun er det fysiske netkort tilbage?

Hardware-fejl! Har du en anden notebook, du kan bytte kortet rundt med?

mvh.

Erik Klausen

Fra : Henrik Høy

Dato : 29-08-02 22:04

In article <Xns9279E8A944B6Aeklhjemmebedstdenmar@193.88.15.201>,
ekl@hjemmebedst.denmark says...
> Henrik Høy <henrik@hoey.dk> wrote in

> Dvs. du har fjernet driverne, så der kun er det fysiske netkort tilbage?

Yes.

> Hardware-fejl! Har du en anden notebook, du kan bytte kortet rundt med?
>
> mvh.
>
> Erik Klausen

Nope. Det er indbygget. Og det kan ikke engang slåes fra i bios.

Mvh

Henrik