BIOS Problemos
Fra : Dorthe,Rose & Anders

Dato : 28-08-02 16:52

Hej

Jeg har et problem med en bios.Det er en IBM(Vers.BGODK1E Dato 27/9/95)

problemet er at jeg ikke kan få instaleret en ny/extra HD. jeg har prøvet
div.måder,både jumper setning men ingenting virker,hvad gør jeg????

hilsen
Anders

Fra : Leony

Dato : 30-08-02 07:07

"Dorthe,Rose & Anders" <dar@musling.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har et problem med en bios.Det er en IBM(Vers.BGODK1E Dato 27/9/95)

Det er jo en ældre sag.

> problemet er at jeg ikke kan få instaleret en ny/extra HD. jeg har prøvet
> div.måder,både jumper setning men ingenting virker,hvad gør jeg????

Bliver harddisken fundet i opstarten?
Hvis den gør så burde du kunne installere den med en disk-manager (software
bios), som gør at man kan bruge store diske på gamle computere.

--
mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 30-08-02 14:50

Dorthe,Rose & Anders wrote:
> [...]
>
> problemet er at jeg ikke kan få instaleret en ny/extra HD. jeg har
> prøvet div.måder,både jumper setning men ingenting virker,hvad gør

Som Leony siger, så er harddisken nok for stor til at den gamle BIOS kan genkende den. Du kan sikkert finde et program der kan hjælpe med den slags inde på HD fabrikantens website. Eller måske findes der en nyere bios til dit bundkort der understøtter større harddiske.

-Sune