rc til epic4 ?
Fra : tdn

Dato : 28-08-02 15:06

Hej,

Håber ikke at det er OT, men jeg bruger epic4 med Third Eye som ircclient.
Jeg er sådan set ret glad for den, men findes der ikke en rc fil til den.
Eller noget i den stil.
Det jeg har brug for at noget der kan fyre en række commands af hver gang
jeg starter den.
Jeg sidder typisk på en 4 forskellige kanaler på ircnet eller
openprojects.net.
Jeg vil så gerne have at den fx. selv joiner de kanaler jeg er vant til at
være på på ircnet, når den har connected til det net og lige så med
openprojects.net.

Jeg har RTFM, men har ikke fattet alt det der står deri, så det kan godt
være at det står deri, men jeg bare ikke har fattet hvad jeg har læst.
Sorry hvis det står der. Evt. bare sig hvis jeg ska læse grundigere.

Mvh
Thomas

Fra : Tommy Olsen

Dato : 28-08-02 17:04

On Wed, 28 Aug 2002 16:06:16 +0200, tdn wrote:

> [...]
> være at det står deri, men jeg bare ikke har fattet hvad jeg har læst.
> Sorry hvis det står der. Evt. bare sig hvis jeg ska læse grundigere.

Du skal putte dine kommandoer ind i filen ~/.ircrc

Heri kan du så skrive fx.:

/load thirdeye.gz
/server eu.openprojects.com
..
..
..
etc

Disse kommandoer vil så blive udført når du starter epic4.

--
/Tommy Olsen
Registered Linux-user: #124049

Fra : tdn

Dato : 29-08-02 19:09

> [...]
> .
> etc
>
> Disse kommandoer vil så blive udført når du starter epic4.

Tjaeh, nu har jeg altså prøvet at gøre det du skriver:

merlin@hal$: cat .ircrc
/server irc.ircnet.dk
/log on
/wj #delphi
/wj #n42
/wj #danmark
/wj #aalborg

sådan ser min .ircrc ud, men når jeg så går ind i epic4 så sker der intet
andet end at den connecter til irc.debian.org (?)

Mvh
Thomas

Fra : tdn

Dato : 29-08-02 19:45

"Tommy Olsen" <spam@linuxhq.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> .
> etc
>
> Disse kommandoer vil så blive udført når du starter epic4.

Skal man slå eksekveringen af .ircrc ved start til et sted?