farverne bliver ikke printet ud!!
Fra : salva

Dato : 28-08-02 14:43

Jeg har lavet en telefon liste hvor hver line skifter mellem hvid og lysgrå.
Jeg har brugt følgende kode:
<%
if farve = "#ffffff" then
farve = "#eeeeee"
else
farve = "#ffffff"
end if
%>
....også tabellen...

Hvordan kan det være, at når siden bliver printet ud, så er kommer den grå
farve ikke med???

-Salva

Fra : Chrisser

Dato : 28-08-02 14:50

"salva" <salvanone@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg har lavet en telefon liste hvor hver line skifter mellem hvid og
lysgrå.
> Jeg har brugt følgende kode:
> <%
> if farve = "#ffffff" then
> farve = "#eeeeee"
> else
> farve = "#ffffff"
> end if
> %>
> ...også tabellen...
>

> Hvordan kan det være, at når siden bliver printet ud, så er kommer den grå
> farve ikke med???
>
> -Salva

Jeg plejer at gøre det på denne måde ( det ved jeg virker ):
<% Do While Not rsRoller.EOF
If farve = true Then %>
<TR BGCOLOR="#B7CFF7">
<% Else %>
<TR BGCOLOR="#FFFFFF">
<% End If
farve = not farve
For i = 0 To rsRoller.fields.count -1
felt = rsRoller.fields(i).name
<CENTER><font><%=rsRoller.fields(i).value%></font></CENTER>
<%
Next
%>
<%
rsRoller.MoveNext
Loop
%>

Fra : Chrisser

Dato : 28-08-02 14:54

"Chrisser" <cbj@egdatainform.dk> skrev i en meddelelse

[kode kode]

Følgende linie er unødvendig:

felt = rsRoller.fields(i).name

- den var brugt til noget andet
Sådan er det med copy/paste

Chrisser

Fra : Klaus Ambrass

Dato : 29-08-02 07:53

"Chrisser" <cbj@egdatainform.dk> wrote in news:akiki3$22s$1@sunsite.dk:

<klip/>

> Jeg plejer at gøre det på denne måde ( det ved jeg virker ):
> <% Do While Not rsRoller.EOF
> If farve = true Then %>
> <TR BGCOLOR="#B7CFF7">
> <% Else %>
> <TR BGCOLOR="#FFFFFF">
> <% End If
> farve = not farve
> For i = 0 To rsRoller.fields.count -1
> felt = rsRoller.fields(i).name
> <CENTER><font><%=rsRoller.fields(i).value%></font></CENTER>
> [...]

Jeg plejer at bruge:

<%
bgcolor1 & bgcolor2 (defineret globalt andetsteds)

i=0
while not rs.eof
   if (i mod 2) Then %>
       <TR BGCOLOR="<%=bgcolor1%>">
   <% else %>
       <TR BGCOLOR="<%=bgcolor2%>">
   <% end if%>
   <TD>...</TD>
   <TD>...</TD>
   </TR>
   <% i=i+1
   rs.MoveNext
Wend %>

det er rimelig enkelt og man får samtidig foræret antallet af fundne/viste
poster.

Mht til udskrift af baggrundsfarven, så er det den lokale browser som
bestemmer om og hvordan baggrunde udskrives. I MSIE fx kan du afkrydse

Tools -> Internet Options -> Printing -> Print background colors and images

så er den i vinkel.

--

Klaus Ambrass
IT - Storstrøms Amt

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 28-08-02 14:59

salva wrote in news:akik14$tgo$1@news.net.uni-c.dk:

> Jeg har lavet en telefon liste hvor hver line skifter mellem hvid og
> lysgrå. Jeg har brugt følgende kode:
[snip]
> Hvordan kan det være, at når siden bliver printet ud, så er kommer den
> grå farve ikke med???

det er en indstilling på den enkelte klient, om baggrundsbilleder, farver
etc skal printes ud. Se evt selv i fx din IE under File/Print Preview

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Tobias Hinnerup

Dato : 28-08-02 17:35

"Jesper Stocholm" <jespers@stocholm.invalid> wrote in message

> [snip]
>
> det er en indstilling på den enkelte klient, om baggrundsbilleder, farver
> etc skal printes ud. Se evt selv i fx din IE under File/Print Preview

Det kan desuden påvirke situationen hvordan din printer håndterer gråtoner -
mange printere ignorerer f.eks. lysegrå toner, specielt ved kladde-udskrift.

/Tobias

Fra : Chrisser

Dato : 29-08-02 07:19

"Jesper Stocholm" <jespers@stocholm.invalid> skrev i en meddelelse

> [snip]
>
> det er en indstilling på den enkelte klient, om baggrundsbilleder, farver
> etc skal printes ud. Se evt selv i fx din IE under File/Print Preview

- ups, jeg havde overset 'printet ud' - troede det var på skærmen......