Check af asp.net
Fra : Henrik

Dato : 28-08-02 12:47

Kan jeg på en nem måde checke om min webhotel udbyder understøtter .net ? Og
jeg mener IKKE ved at ringe og spørge ham

/Henrik

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 28-08-02 13:15

Henrik wrote in news:3d6cb828$0$10681$4d4eb98e@news.dk.uu.net:

> Kan jeg på en nem måde checke om min webhotel udbyder understøtter
> .net ? Og jeg mener IKKE ved at ringe og spørge ham

lav følgende fil og kald den fx test.aspx

<%@ Page Language="c#" %>
   <head>
       <script language="c#" runat="server">
           void Page_Load(Object sender, EventArgs e) {
               label1.Text = "Hello World";
           }
       </script>
   </head>
       <asp:Label id="label1" runat="server"/>

Hvis der står "Hello World" i din browser, når du henter siden, så
understøtter din ser .Net

:)

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Henrik

Dato : 29-08-02 12:36

Jeg takker for koden, men den fejler når jeg prøver den:

Compiler Error Message: CS1595: 'object' is defined in multiple places;
using definition from
'C:\winnt\microsoft.net\framework\v1.0.3705\mscorlib.dll'

Følgende linie er fremhævet:
Line 5: void Page_Load(Object sender, EventArgs e) {

Er det noget jeg skal bekymre mig over?

/Henrik

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 29-08-02 12:44

Henrik wrote in news:3d6e06fd$0$10679$4d4eb98e@news.dk.uu.net:

> [...]
>
> Følgende linie er fremhævet:
> Line 5: void Page_Load(Object sender, EventArgs e) {

det er jo svært at vurdere ... men var det ikke også blot meningen at du
skulle undersøge, om din udbyder understøttede .Net ? Linien C:\winnt
\microsoft.net\framework\v1.0.3705\mscorlib.dll tyder meget på, at dette
er tilfældet.

Du kan prøve at udskifte linien med denne:

void Page_Load() {

I øvrigt synes jeg det er en smule underligt, at du faktisk får så
detaljeret en fejlmedelelse. Som standard burde det være sat op således,
at der stort set kun står "An error ocurred" ... og man skal normalt selv
indstille den til at komme med detaljerne.

Uanset udfaldet af disse tests, så synes jeg du skal skrive til din
udbyder om mere information. Hvem er din udbyder ?

Fra : Henrik

Dato : 29-08-02 14:25

> [...]
> http://stocholm.dk
> http://asp.stocholm.dk
> Svar til gruppen og ikke til mig privat pr. email :|

Hmmm - nu får jeg så sandelig en anden fejl - må hellere snakke lidt med
support. Grunden til at jeg får den detaljerede fejlmeddelelse er
(forhåbentlig), at jeg har lagt en web.config fil i root:

<configuration>
<system.web>
<customErrors mode="Off"/>
</system.web>
</configuration>

Min udbyder er wannafind.dk, som ikke officielt udbyder .net, men de har dog
frameworket installeret - måske dog ikke helt korrekt?

Jeg takker for dine svar - også for www.asp.net

/Henrik

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 29-08-02 14:51

Henrik wrote in news:3d6e20a3$0$10679$4d4eb98e@news.dk.uu.net:

> [...]
> med support. Grunden til at jeg får den detaljerede fejlmeddelelse er
> (forhåbentlig), at jeg har lagt en web.config fil i root:

aha ... ja, det forklarer det jo lidt ...

Der er i øvrigt andre tricks, der kan indikere hvorvidt .Net er
installeret eller ej. Prøv at hente en .cs-fil (jeg er ikke klar over,
hvad de hedder i VB.Net) eller fx web.config-filen . Se, om du kan se
indholdet af /bin-mappen ... og andre ting. Endelig kan man jo prøve -
som det har været resultatet ovenfor - at fremprovokere en fejl. Fejl-
siderne i .Net er markant anderledes end de normale ASP-fejl.

Fra : Tobias Hinnerup

Dato : 29-08-02 18:17

"Jesper Stocholm" <jespers@stocholm.invalid> wrote in message
> Prøv at hente en .cs-fil (jeg er ikke klar over,
> hvad de hedder i VB.Net)

..vb

/Tobias