Tidsformat i ACcess
Fra : Maltha Hansen

Dato : 28-08-02 12:31

Jeg sidder og tumler med en database der skal registrere tid iet cykelløb.
Jeg kan ikke bruge "tt:mm:ss"-formatet da det stopper ved 24 i timer. Det
jeg har brug for er et format som i et stopur. Er der nogen der har et bud ?

Maltha Hansen, Randers

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 28-08-02 12:51

Maltha Hansen skrev:

> [...]
> stopper ved 24 i timer. Det jeg har brug for er et format som
> i et stopur. Er der nogen der har et bud ?

Jeg vil foreslå dig at registrere tiden som et helt antal -
minutter, sekunder eller for den sags skyld 1/10-dele sekunder,
afhængig af hvilken præcision du har brug for.

Når du så skal vise tiderne kan du benytte en funktion til at
omskrive værdierne til tt:mm:ss eller hvad du nu har lyst til.

Dit spørgsmål er primært relateret til MS Access som har sin egen
gruppe. Derfor sætter jeg XFUT dertil - dvs. at dette indlæg kan
ses i begge grupper, mens eventuelle svar automatisk vil havne i
Access-gruppen.

XFUT: dk.edb.database.ms-access
--
Jens Gyldenkærne Clausen