Sparc2
Fra : Macro_nit

Dato : 19-02-01 23:11

Er der nogle der kan hjælpe med opsæt af en sparc 2..

Den køre i ojeblikket sunos4.1 med x-windows...Jeg har ikke root
passwordet...

Kan den findes??

Eller hvordan får jeg lagt system som freebsd på???

Der er ikke cd..Kun floppy!

Jan!

Fra : Jesper Skriver

Dato : 19-02-01 23:28

On Mon, 19 Feb 2001 23:11:01 +0100, Macro_nit wrote:
>Er der nogle der kan hjælpe med opsæt af en sparc 2..
>
>Den køre i ojeblikket sunos4.1 med x-windows...Jeg har ikke root
>passwordet...
>
>Kan den findes??

Boot den i single user mode

Stop-A
boot -s

Så skulle du kunne logge ind uden password, hvis jeg husker
rigtigt mht. sunos ...

>Eller hvordan får jeg lagt system som freebsd på???

FreeBSD kører ikke på sparc, men se f.eks.
http://www.NetBSD.org/Ports/sparc/

--
Jesper Skriver, CCIE #5456

Fra : Macro_nit

Dato : 20-02-01 09:57

Jeg ved ikke ret meget om unix, kan du fortælle mig hvordan jeg booter i
single user mode??

Jan!

Fra : Morten Seeberg

Dato : 21-02-01 16:17

FreeBSD er ikke lavet til SPARC, men det er både Net- og OpenBSD. Det er
fint beskrevet på deres respektive .org domæner hvordan man gør.