Recorder buffer level ikke stabil med LTR-~
Fra : Kristian Holm-Jørgen~

Dato : 28-08-02 09:48

Hej

--------
Jeg har for nylig postet nedenstående i drev.cd-rom. Her viser det sig, at
en anden person har tilsvarende problem på et P4S533. Er det generelt for
det pågældende board? Ligger problemet i SIS-driverne? Hvis der er gode
forslag til en løsning, er de meget velkomne.
--------

Jeg har for nylig erhvervet mig en LITE-ON 40125S.
Udover brænderen er der følgende hardware:

Asus P4S533 (UDMA 133)
P4N 1.6@2.4
256MB Samsung DDR-2700
Maxtor 80GB UDMA 133

Primær controller: Maxtor er master UDMA 6 og LTR er slave UDMA 2

Jeg har også forsøgt at sætte LTR på den sekundære controller.

Jeg kører win2kuk med SP3, hvor der ingen hardwarekonflikter er.
Jeg har geninstalleret både OS og alle programmer efter jeg fik brænderen.
Brænderens firmware er opdateret til ZS0K.
Opdateret Nero til 5.5.9.0.
Jeg har installeret SIS-IDE driverne til bundkortet.
Jeg benytter MR. Platinum 80min 32X.
Jeg benytter ikke computeren til andet under brændingen.
Ændret FSB fra de 150Mhz til 133Mhz hvormed PCI kører 33Mhz.

Problemet er at brænderens buffer falder og stiger, hvilket medfører, at det
tager forholdsvis lang tid at brænde en cd. For 700Mb ved 32X er der tale om
5 minutter, hvilket er længere end på min gamle LITE-ON 24X. Hvis jeg sætter
den til at brænde i 24X opfører bufferen sig tilsvarende, nu tager det bare
op mod 7 minutter at brænde 700MB?

I Nero er det muligt at "Determine maximum speed" og her er resultatet at
der skal brændes i 24X og ikke 26X - testen tager 3 minutter for en fil på
700MB.

I SiSoft SANDRA 2001 får min harddisk et udmærket resultat.

Hvis der er nogen, der har gode forslag så tøv ikke med at skrive - på
forhånd tak.

Mvh
Kristian

Fra : Ukendt

Dato : 28-08-02 10:41

Kristian Holm-Jørgensen wrote:

> Asus P4S533 (UDMA 133)

Er der nyeste bios (1009) på bundkortet?

Fra : Kristian Holm-Jørgen~

Dato : 28-08-02 13:27

"greylion snabel-a gmx.net" <"greylion snabel-a gmx.net"> wrote in message
Kristian Holm-Jørgensen wrote:

> Asus P4S533 (UDMA 133)

Er der nyeste bios (1009) på bundkortet?

Nej - Jeg har ikke updated bundkortet - det er stadig 1007C
Men det vil jeg da lige prøve...

tnx

Fra : Claus Madsen

Dato : 28-08-02 14:43

> [...]

> den til at brænde i 24X opfører bufferen sig tilsvarende, nu tager det bare

Jeg har oplevet noget tilsvarende på en Yamaha CRW-3200E (8MB buffer
_og_ Burnproof) med Mr. Platinum 80 Min. 24x.

Jeg tror, det er mediet. "Fejlen" løste sig selv, da jeg ændrede
brænderhastigheden til 12x. Måske Mr. Platinums marketing-maskine har
lidt for travlt med at angive specs på medierne...jeg tror ikke på
opgivelsen længere i alt fald.

/CM

Fra : Henrik Sørensen

Dato : 28-08-02 17:12

Det kunne måske være en uheldig sending?
Jeg har købt Mr.Platinium 40x og de kan holde til 40x uden nogen form for
brokken.
Men har da hørt om andre der har problemer med skiver der lover lidt for
meget.

Mvh. Henrik

Fra : Ant

Dato : 28-08-02 19:59

"Henrik Sørensen" skrev i en meddelelse news:3d6cf644$0$177
> [...]
> brokken.
> Men har da hørt om andre der har problemer med skiver der lover lidt for

Hmm, jeg har også en LTR-40125S som har brændt alle cd'er med max hastighed.
I øjeblikket bruger Mr. Platinum 12x cd'er, men de ræser der ud af med 40x.
Har ikke haft nogen som helst problemer.
--
Ant