Hvilket chipset til P4 + ram
Fra : Kim M.

Dato : 28-08-02 08:55

Hejsa

Jeg overvejer at skal have noget P4 og ved ikke helt hvad for noget chipset
og ram jeg skal vælge...

Jeg har surfet lidt rundt på nettet for at læse noget om de forskellige
chipsets til P4, og der er delte meninger om de forskellige.. Hvad bør man
vælge, Sis eller Intel.. Skal man vælge DDR ram eller RD ram???

Jeg håber i kan hjælpe mig lidt på vej.

På forhånd tak for hjælpen

mvh

Kim

Fra : -=Madsen=-

Dato : 28-08-02 10:13

Vælg Intel 845E for et stabilt MB. vælg DDR ram, RD ram er da lidt hurtigere
men de er lidt besværlige at have med at gøre da de skal side par vis som de
gamle EDO ram, RD ram er også lidt dyrere.

Vælg bare Sis eller Via chipset hvis du vil blive ved med at opdate og
patche, jeg gider aldrig mere døje med det så jeg har valgt Intel

Fra : elvis

Dato : 29-08-02 20:39

Hejsa

Jeg har ladet mig fortælle at hvis man køber det nye i850 chipset med RDRAM
PC1066, behøver man kun et modul ad gangen.

Ikke at jeg på nogen måde ville vælge den løsning. Jeg er mere til DDR RAM.
De kan jo bruges både i passende intel og amd bundkort.

mvh elvis

Fra : Thomas Strøm Larsen

Dato : 29-08-02 21:16

jeps de er 32 bit og går under mavnet 4200 rimm's hvor pc 800 går under 3200
rimm's
http://www.asus.com.tw/mb/socket478/p4t533/specification.htm

Mvh
Thomas

Fra : -=Madsen=-

Dato : 29-08-02 21:49

<----------------->
> jeps de er 32 bit og går under mavnet 4200 rimm's hvor pc 800 går under
> [...]

Det er sørme godt nyt for RDRam

Fra : Tomasz

Dato : 30-08-02 13:30

> 3200

> Det er sørme godt nyt for RDRam

Hej
Problemmet er bare at få det nogle steder. Det er umulig i DK.

VH
Tomasz