P-3 933mhz Temperature?
Fra : Ole Olsen

Dato : 27-08-02 23:40

Hvad skal den ligge på?... den er på 55-60 som nu er.
Skal den længere ned eller?

Mvh Ole
olesan@stofanet.dk

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 28-08-02 09:05

"Ole Olsen" <olesan@stofanet.dk> crashed Echelon writing

> Hvad skal den ligge på?... den er på 55-60 som nu er.
> Skal den længere ned eller?

Længere ned skader aldrig, men 55-60 er heller ikke en farlig temp.

--
Bjarke Andersen

Fra : Ole Olsen

Dato : 28-08-02 15:19

Ok... takker for svaret... så er jeg mere rolig

Fra : Leony

Dato : 30-08-02 07:11

"Ole Olsen" <olesan@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad skal den ligge på?... den er på 55-60 som nu er.
> Skal den længere ned eller?

Synes den er lige høj nok (som Bjarke siger er det dog ikke en faretruende
temperatur).
Min egen P3 1000 MHz er 23 grader i idle.
Har du tjekket om cpublæseren er fyldt med støv?
Kører blæseren rundt?
Har profilet ordentlig kontakt med cpu?

Temperaturmålinger er vejlende målinger. Proberne er upræcise og man kan
ikke sammenligne målinger på forskellige bundkort. Så længe din computer
kører stabilt er der intet at frygte.

--
mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Ole Olsen

Dato : 30-08-02 08:49

Hej
Har du evt. en url til den køler du du har?... evt hvor jeg kan købe en?
Mærket på min er SUNON og den er helt støvfri. Den har fint kontakt (incl
kølepasta) med cpu'en. Og computeren har nu kørt i 4 dage med omkring de
56-61 grader. Men jeg kunne godt tænke mig at den kom lidt længere ned.

Mvh Ole

Fra : Leony

Dato : 30-08-02 20:39

> [...]
> kølepasta) med cpu'en. Og computeren har nu kørt i 4 dage med omkring de
> 56-61 grader. Men jeg kunne godt tænke mig at den kom lidt længere ned.

Min køler er en Coolermaster EP5-6/11-A1, købt hos Edbkompagniet (Odense)
for et par år siden.
http://www.coolermaster.com/products/cpucooler/fcpga/ep5-6i11.html
ifølge edbpriser kan den købes hos Midtdata til 165 kr.

Det er dog langt fra sikkert at du kan opnå samme temperatur som som mig.
Som sagt så er proberne upræcise osv.

Fra : Søren Friis

Dato : 30-08-02 12:04

Som Bjarke skriver er det ikke farligt... Men den er nu temmelig høj af en
P3 at være.

Jeg har selv haft en P3-800 (6*133), som jeg kørte ved 6*150 (=900). Den
blev kun omkring 50 grader varm selvom den var overclocket.

Nu har jeg en celeron 900, som jeg kører ved 1200 Mhz (9*133), den bliver
også "kun" omkring 50 grader varm... det højeste den har været på er 54
grader.

Har du tjekket at den får den rette spænding? (jeg mener det er 1,750 volt
på en p3-1000, men ikke sikker) Ellers kan det være medvirkende til en
højere temp.

Men.... Hvis computeren er 100% stabil og ikke kommer over 60, så burde der
ikke være noget at frygte.

/SF